|
|
|
|---|---|
|
Tja alla glada BMW ägare! Jo, min 520i E28 är en underbar bil på alla sätt.....förutom motorn... Den låter som en BMW maskin men det händer liksom inget. Så jag har fått nys på en E34 525i 89. Då tänkte jag göra ett litet motorbyte Så för att summera allt: Bil 1: 520i E28 1984 L-jetronic Bil 2: 525i E34 1989 Motronic Så, vad behövs flyttas över från E34:an för att få allt att fungera? Jag har gjort motorbyten förut (Golf 2, förgasare till insprut och kompressor) så jag har inte tummen mitt i handen. Kommer min E28 växellåda passa på E34 motorn? Kommer mitt elsystem fungera till E34 motorstyrningen?(motortemp, matning till givare etc) Stort tack på förhand! //Mikael Aspén | |
|
Detta kan du nog få hjälp utav Länk Om det inte skulle hjälpa så har jag även över e28 nånstans på datorn |
|
|
Vore jättesnällt om du kunde lägga upp den om e28 :) |
|
| Vad har du för mail så mailar jag över det jag har även lite annat bra som du kan få nytta av.Vet ej hur man lägger upp packade filer | |
|
Du kan maila mig på kirano_8761@hotmail.com Tack än en gång :) |
|
|
Glöm inte bort att skicka mailet. Är det bättre eller sämmre låda/bakaxel på e34 525i? Tänkte om det var ett byte uppåt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.