|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Är ute efter kit så jag kan justera camber/caster på min e30. Har hittat camberplattor i USA, men jag föredrar att inte handla från USA, sverige och övriga EU handlar jag gärna ifrån. Hittat nån enstaka sida som tar ca 3000 kr för plattorna fram vilket tycker är lite för mkt. Bak har jag bara hittat i usa och då i form av excentriska bussningar. Har en e30 med 320ik kaross, e36 fjäderben ombyggda för o passa med e30 topplagringar, och e36 compact bakvagn. (för de som älskar o skriva sök, så har jag gjort det, men bara fått extremt gamla inlägg) Tacksam för svar // Johan //Nydell | |
| www.millway.se | |
|
Jag skulle gärna komma undan lite billigare, då jag ser mig själv som en ganska fattig man =D //Nydell |
|
|
Jag är oxå fattig, tog en rundfil och filade hålen till fjäderbenet ovala för camberjustering, mycket billigare men samma funktion !! Caster juserar man ju med bakre exentriska bärarmsbussningar, och dom är ju inte så jättedyra. Bakvagnen plockade jag ner och svetsade dit kraftigare ögglor för bärarmarna, filade längsgående ovala hål i dom yttre för toe justering, och lodräta på dom inre för camberjustering. Knepigare att justera än med exentrar, men det funkar. |
|
|
Menar du att du filade själva fjädertallriken? //Nydell |
|
|
Nej, filade upp hålen i karossen/fjäderbenstornen, sen på med stora brickor. Hålet närmast skärmen kommer hamna nära den kant som sticker upp, så den får man slipa ner lite så brickn kan ligga plant. Kan ta en bild och skicka om du vill. Volvo har det standard ex vis på 240. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.