|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en bmw 523iA e60-05..jag har en funktion i bilen då man kan köra även om man får punka i däcken..så jag undrar om det är något speciellt man måste tänka på när man ska byta över till vinterdäck..jag fick höra att man måste ändra något i färddatorn :S..stämmer det? isåfall vad måste man göra? jag är väldigt tacksam för alla svar jag får ;) älskar bmw :D | |
|
runonflats är väl bara att däcket har en såpass styv stomme att de går att köra ändå. Kan säga att dem som krängt däck (bland annat jag) HATAR bmw;s jävla runonflats, finns inga däck som är jobbigare o kränga av fälgen. //Nydell |
|
| Det enda du behöver göra är att initiera om däcktryckskontrollen när du byter till vinterdäcken men det gör man ändå även om man inte har runflat. | |
|
Måste däckverkstan ha specialverktyg för att byta RFT-däck? Skulle byta däck på förra bilen. När jag kom fram till verkstan frågade killen om jag hade RFT-däck. om du har så klarar jag inte att byta blev svaret. Undrar om det är kunskap av mekaniker eller specialutrustning som krävs för att byta RFT-däck? Länk |
|
|
En bra däckverkstad hanterar RFT utan problem. Mvh Asken |
|
|
Ett litet tips är väl att dagen dina runflatdäck är slut kan du överväga att byta till "vanliga" icke-punkteringsfria däck. Finns mängder av trådar om detta, använd sökfunktionen. Törs nog lova att du kommer bli positivt överraskad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.