AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.872

byte av punkteringsfria däck?hjälp mej

bm
1
bmw e60 523iA
bmw 523IA E-60 -05
hej!
jag har en bmw 523iA e60-05..jag har en funktion i bilen då man kan köra även om man får punka i däcken..så jag undrar om det är något speciellt man måste tänka på när man ska byta över till vinterdäck..jag fick höra att man måste ändra något i färddatorn :S..stämmer det? isåfall vad måste man göra?

jag är väldigt tacksam för alla svar jag får ;)

älskar bmw :D
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
runonflats är väl bara att däcket har en såpass styv stomme att de går att köra ändå.
Kan säga att dem som krängt däck (bland annat jag) HATAR bmw;s jävla runonflats, finns inga däck som är jobbigare o kränga av fälgen.

//Nydell
Det enda du behöver göra är att initiera om däcktryckskontrollen när du byter till vinterdäcken men det gör man ändå även om man inte har runflat.
Ur
184
Urma
118d -08
Måste däckverkstan ha specialverktyg för att byta RFT-däck? Skulle byta däck på förra bilen. När jag kom fram till verkstan frågade killen om jag hade RFT-däck. om du har så klarar jag inte att byta blev svaret. Undrar om det är kunskap av mekaniker eller specialutrustning som krävs för att byta RFT-däck?

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En bra däckverkstad hanterar RFT utan problem.
Mvh
Asken
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Ett litet tips är väl att dagen dina runflatdäck är slut kan du överväga att byta till "vanliga" icke-punkteringsfria däck. Finns mängder av trådar om detta, använd sökfunktionen.

Törs nog lova att du kommer bli positivt överraskad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.