AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
949

325 -93 pris?

sorken
ska sälja min 325:a, har el-lucka , hissar, samt speglar, skinn, sportstolar nya 18" fälgar med däck som kostar 19000:-, har gott 15700 mil den är i väldigt fint skick, färgen är lila metallic. ny katalysator samt bakhjulslager, besikt u.a. bilen är en sedan. AC ger inte riktigt kall luft, förmodligen freonet som läckt. pris med defekt AC och pris med fixad AC??? tacksam för snabba svar:o)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Vill inte spekulera i pris då det är skickat som avgör på bilar som börjar få ett par år på nacken.

Ang AC:n. Om den ger dåligt med kall luft så är det säkert dåligt tryck i den. Åk till närmaste kyl/frysfirma och be dem trycka i lite. Kostar oftast runt 500 kr.

Gör väl en gissning ang priset iaf...

80.000 - 90.000 kr.

/Edvard
BMW CS # 4503
sorken
tack för svaret!! priset som jag har på annons ligger på 85000:- så det är jag nöjd med...bilen är i fint skick och går mycket bra. om det visar sig att det är nått dyrt att laga..då är det väl att bara dra av på priset i sånna fall om den personen inte är så kräsen att han behöver AC....jag tycker att takluckan ger en del kyla inne i bilen*!! någon som tycker annat?? rätta mig om jag bara tror att det är så??:o)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Om AC-pumpen går igång när du startar AC:n så kan du ju utesluta att den är trasig. Då är det oftast packningarna som torkat som gjort att kylmedlet läckt ut.

Mitt tips är att du fyller på AC:n då det inte är en stor kostnad och säljer du bilen med en ej fungerande AC så gör det ganska mkt på priset.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vill inte på något sätt försöka nervärdera din bil och som bumper sa så är det alltid till största delen skicket som avgör. Men jag tror inte att det går att få ut så mycket av en så gammal bil, 75000:- skulle min gissning gå på...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
sorken
fick ut 71000:- för bilen, jag drog av för trasig AC samt att det var dags för inspektion!! så jag e nöjd med tanke på att jag inte stod för de kostnaderna, kvittar om jag betalar det och säljer bilen dyrare eller om jag drar av det på priset........så nu e jag billös!!
**
117
** 325 **
325, 1993
känns som köparen gjorde ett kap... 71000:- du borde kunnat få runt 80000:- lätt.

satt ut min för 90000:- och hade flera som bjöd runt 85000:- som lägst 82000:-

men beslöt att behålla den över sommaren.
71.000 låter som ett rimligt pris med tanke på krånglande AC. Beror förstås på skicket.

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.