|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Då var bilen köpt - skall hämta den imorgon kl 1700 Det blev exakt en sådan som jag beskriver ovan i silver. Priset fick jag ner till 230k - vilket är helt okej, med tanke på att jag slipper vänta minst 8 veckor (leveranstid på beställda bilar, detta är en helt ny bil som skulle gått som demo - men efter lite tjat så ;-)) och att den är riktigt bra utrustad. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Grattis till köpet Andreas. Jag håller också på att leta efter "snålbil" vet inte riktigt vad jag ska köpa i dagsläget. Har varit inne på en 118d men Audi A3 kan vara ett bra alternativ. //Stefan |
|
| Grattis! Skönt att du lyckades få snabb leverens och samtidigt få den faceliftade versionen. Antar att du höll fast vid planen att köpa en 1,6e? | |
|
Japp, det blev en faceliftad 1,6e. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Hm... Och jag som trodde det var ett BMW-forum? Det är synd att folk inte kan ta saker som "kebab, alla vill rejsa med min BMW, etc.." som vuxna människor. Tyder på dåligt självfortroende. Man behöver inte svara på varje provokation ute på vägarna. Och att sen överge den verkliga klass/prestanda/premium bilen BMW för låtsas klass/prestanda/premium bilen Audi... Alla har självklart rätt att göra som var och en vill och kan, men själv har jag svårt att förstå logiken bakom detta. |
|
|
"låtsas klass/prestanda/premium bilen Audi" Eh, du har inte varit i närheten av en Audi va? //Lövet |
|
|
"Hm... Och jag som trodde det var ett BMW-forum?" Läs tråden en gång till, och se inom vilken avdelning tråden ligger i. Förstår att det inte är lätt att lära sig strukturen på ett nytt forum på en vecka men så länge man inte har koll själv är det aldrig fel att vara lite ödmjuk. |
|
|
Tycker faktiskt att Autopower skall utnyttja sin ställning, som i mitt tycke är Sveriges bästa forum och öppna systersidor för andra märken. Men just i det här fallet är jag beredd att hålla mig till BMW320is inlägg ovan. Tråden ligger faktiskt under "Övriga bilmärken" /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Oj Oj, vilket åk man har köpt - när du gasar så trycks du tillbaka i sätet. Skämt åsido - man kan inte begära så mkt med 105hk. Hämtade bilen igår kväll och började med en 40mils resa hem - bilen drog 0,9-0,95 med enbart E85 i tanken, och då höll jag ändå mellan 115-125 hela vägen. Bilen kändes kanon, kvalités känslan är likadan som i S6an, och allt fungerade som det skulle. Och utseendet kan man inte klaga på med LED lampor, xenon och kjolpaketet som är standard from faceliften. Bra ljud i Concert stereon var över förväntan. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Asken: är = singularis, äro=pluralis. Jag är , De äro...etc etc ;-) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Själv tycker jag att det är rätt roligt att kunna testa olika märken och jämföra dessa. Sen håller jag med om att Autopower är Sveriges bästa forum och att det är viktigt att finns möjlighet att ventilera andra frågor än bara dom som rör BMW. //Stefan |
|
|
mistafrizz: En turbodiesel gillar nog inte E85 speciellt bra... ;) Hoppas att du skrev fel, eller att det blev en annan motor? Hur som helst hade du inte kommit 40 mil med E85 i en TDi? Mvh |
|
|
Jag ser inte vart jag har skrivit fel, men det blev en 1,6 E-power (E85) /Andreas, Audi S6 Avant 2007, A3 SB E-Power 2009 |
|
| Troligen varken första eller sista gången folk blandar ihop bilarna p.g.a. E-power beteckningen :) Jag tillhör också kategorin som tänker diesel direkt när jag hör E-power eftersom den funnits längre, men som du säger så har du varit ganska tydlig med att du valde E85-alternativet, som iofs har 102 hk och inte 105, det var kanske därför rob drog slutsatsen att du köpt en diesel? | |
|
Precis, dieseln har 105Hk så det var därför jag trodde det... Mvh /Robban |
|
|
Ngn som jämfört S3 med 130? //Stefan |
|
|
Hela 0,9-0,95 l/mil i bara 115-125 km/h? Slukar rätt hyfsat m.a.o. Men förbrukningen sjunker den första tiden under inkörningen, va? Jag tror jag läste det i en annan tråd, eller har jag läst fel? Annars är det jämförbart med en bensinare som drar 0,7-0,75 eller en diesel som drar 0,5-0,55. Inget jag skulle kalla snålt i landsvägskörning. Det är vad min Peugeot 106 XSI -92 (95hkr) drar i blandad körning (runt 80% landsväg). Notera då att femman på den inte är överväxlad som på de flesta bilar då den är en stadsbil. Vid 120 varvar den ung. 4000rpm jämfört med normalt ung. 3200rpm. Som om man körde på fyran i en femväxlad långfärdsbil alltså. Men E85 är ju billigt .. än så länge. Det var dieseln också för 5-6 år sedan... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.