|
|
|
|---|---|
| Då jag regelbundet följer flertalet annonssajter känns det som om många bilar sjunkit i värde den senaste tiden. Då menar jag inte bara sommarbilar utan i stort sett alla slags bilar. Är detta ett tecken på hösten eller är det p.g.a att vi går in i ekonomiskt sämre tider?? | |
| Börsfall, höjda räntor (folk lånar inte upp på kåken längre för bilköp) höga bränslepriser, inflation, konjukturnedgång o.s.v. För många BMW-modeller är marknaden översållad med importerade bilar och för få köpare. Alla ägg i samma korg alltså :) | |
Buspelle |
.....biltullar, mediahysteri kring klimathot och miljöhysteri i största allmänhet, tilltagande politisk bilfientlighet, skärpt jakt på fartsyndare et c et c...... |
|
Förutom dom saker som näms ovan så sjunker alltid bilarna i pris när det går mot höst,så har det alltid varit och kommer säkerligen alltid att vara också... Sen innan folk får augusti lönen så är det den period folk har som minst pengar på hela året med tanke på semestrar och så. Så visst kan man göra riktiga klipp just nu på "normalbilarna".. |
|
|
Det gäller bara att bli av med sin egen först. Sedan ska det fyndas... //Lövet |
|
| Det spelar ingen roll när man köper sin bil enligt mig, dom kommer att fortsätta sjunka i pris. Du kan köpa den idag, eller så kan du kan köpa samma bil om 6 månader så är den ännu billigare.. | |
|
Jag tror det är viktigt att man själv skaffar sig en bra bil som man tror att man kommer behålla längre, för att hålla på att köpa och sälja varje år har ju aldrig gett någon bra avkastning! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.