|
|
|
|---|---|
|
Morsning korsning. Jag undrar, får man på 17" på en m5 e39'a eller är det 18" minst som gäller? Kanske ska iväg och handla en i helgen som det inte finns några vinterdäck till. 17" hade varit lagomt tycker jag men vet inte alls om det går på så "små" fälgar på en M5'a. Det sitter nu stora brembobromsar på den men original finns kvar så det är dom som gäller vintertid. Mvh Hinkas | |
| 17" funkar. Hade 17" M5-kopior på fd M5an. | |
|
M-parallelleker style 66 såldes som vinterfälgar för M5. Jag kör själv med dessa, 8x17" med 235/45-17 runt om. Här Länk är en bild hur det ser ut. ___ //Ulf |
|
|
Ah gött! Då slipper jag oroa mig om det IAF, då blir det 17" till vintern isådanafall. |
|
|
Tyvärr är inte friktionsdäcken billiga i den dimensionen...Behöver själv investera i nya däck runt om... ___ //Ulf |
|
|
Jag hade ju hellst velat ha dubb eftersom det brukar vara väldigt isigt här uppe, men då kanske man får köra på 225'or, verkar vara klent om 235'or. Körde odubbat en vinter och då var jag i diket två gånger samt höll på att sätta bilen i röven på en annan så jag kör dubbat. |
|
| Finns nog 235or som dubbdäck också, t.ex. Nokian. | |
| Jag har 235/45-17 nokian hakka 4 dubb till min och jag rekommenderar dessa starkt,ruskigt bra fäste | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.