AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.726

Skillnad på iL (Extra long) och inte?

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Hejsan!
Jag hade en fråga.
Hur ser man att det är en iL (extra long)
Dom säger att alla 750 är det som standard.......Stämmer det?

Finns det nåt sätt att se det på bilen typ invändigt eller nåt?
na
630
navi
BMW325xi -06
Det finns 750i och 750il vad jag vet. Det skiljer i baksätet, mer plats för benen. Bakdörrarna är längre.
Alla 750 är definitivt inte il som standard.
Jag hade en 750i tidigare.
Jämfört med 750i (kort) så är EDC standard på E38 750iL, liksom gardiner och elbaksäte. Gäller nog för övrigt de andra motoralternativen också.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Det finns i och iL till alla E38orna förutom 725TDi. Man ser det på det avlånga extra facket i bakdörren.
Sätter man sig i en iL vet man direkt att det är en sådan och tvärtom. Det märks.
iL är klart att föredra, annars kan man ju lika gärna köpa en E39(nästan) =)
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Craile: Det var i USA som L var standard på 750 E32 och E38. Fanns inte 750i vad jag vet och jag har aldrig sett nån heller. Ville man ha kort version fick man köpa 740i.

molle
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Dubbelkollade i ETK vad jag just skrev. 750i fanns mkt riktigt inte på e32 och e38 i USA. Endast 750iL. Nog därifrån du hört det kanske

molle
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Länk

Diverse kul:
Länk

/Mats J
Scheckheft
Langversionen levererades dessutom med 95l tank och dubbelglas. Karossen är 14 cm längre än kortversionen. L:et står förresten inte för "extra long" utan för Lang eller Long. Vill man åka E38 XL heter modellen L7 :)
725tdi=725tds

Mvh
Scheckheft
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Här finns en bra lista på utrustningsalternativen för de olika versionerna av E38

Standardutrustningen.
Länk

Extrautrustningen
Länk

Längst upp på sidan finns även länkar till en hel del intressanta info samt bilder.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Scheckheft
observera att länkarna visar endast information om faceliftmodellerna, dvs from mitten av 98.

Mvh
Scheckheft
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Tackar för alla svar.........Då är inte min 750 någon lång då.
Den har allt som el naksäte. dubbla rutor, gardiner i alla rutor bak, EDC och allt sånt......Men det finns inget avlångt fack i bakdörrarna........

Var lite osäker....för bakändan stack ut så när jag parkerade...:)
Scheckheft: Har inte alla E38:or med nivåreglering bak 95 liters soppatank oavsett lång eller kortversion? Jag har iaf 95 literstanken i min 750i ej iL.

En fråga till: hur ser man skillnad på buffelläder och vanlig skinnklädsel?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Henke.

Ja, vanliga standard läderklädsel "Montana" identifierar man ju lätt, då den har en sömm mitt i sittdyna och ryggdyna i bilens färdriktning. Bilar med det finare "Nappaläder" har inte denna sömm.

Men buffellädret vete rackarn hur man identifierar visuellt, kanske den har grovare hudyta på nåt sätt?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har en 735iL. Å det där extrautrymmet gör verkligen bilen! Om man ändå åker en så pass stor bil så kan man lika gärna ha den där extra decimetern i baksätet som lyxar till det lite extra i vardagen. Det är jättebra när man ska frakta grejer. Bara att köra fram passagerarstolen max vad det går. Å vips har man ett stort lastutrymme i baksätet.

Men framförallt är baksätet till belåtenhet när man åker flera personer och långt.

Plus att tanken rymmer 100l. Så jag har alltså en räckvidd på ca 80 mil. Dvs precis lika långt som de andra vanliga svennebananbilarna med 60l tank. Haha där fick dom!

mvh
Dr T: Aha då förstår jag, då har jag nappaläder i min bil. Länk för den som vill veta mer om läderklädsel till E38
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.