|
|
|
|---|---|
|
Har knåpat ihop en liten film för er som är sugna på eisenmann system samt för att få lite åsikter om soundet. I grunden är det ett Eisenmann street 4x76 som går från mellanljuddämparen och bakåt, luftburken bidrar också lite då den är "rensad". Tyckte streetversionen var lite för diskret och raceversionen på gränsen till för mycket. Jag modifierade då slutljuddämparen lite så att den skulle morra lite mera genom att korta ner perforeringen i innerrören. Ljudnivån ligger nu nånstans mellan street och race. <object > <param name="movie" value="Länk </param> <embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" > </embed> </object> | |
|
Länk |
|
| Låter bra:) Men jag skulle satsat på Race, det låter ju så sjuuukt fint :) | |
|
Hehe, vilken trevlig liten video - fan vad konstigt det känns att se min gamla betta på okända vägar... =) Tycker ljuder låter gott, förstår precis vad du menar när du säger att det borde finnas ett mellanting mellan street och race - race låter lite fööör mkt och street lite för lite och du tycks ha hittat en bra kompromiss, martin. Iofs. rätt svårt att avgöra efter ett videoklipp men liten skillnad tycker jag mig än dock höra... =) |
|
|
Det är rätt svårt att fånga det verkliga ljudet genom en enkel videokamera men man får ju en hum iallafall. Jag är mest nöjd över att bilen fortfarande är tyst och diskret när man kör lugnt så man kan njuta av stereon och ändå ha det där råa ljudet när hornen växer fram. Har åkt i en bmw 525 med 3" system + japsdämpare, det var som att sitta med huvet i en baslåda, motorvägsfart var tortyr.. |
|
| på tok för tamt i coupen, i slutet av filmen... utifrån låter den väldigt fint!!! | |
|
att hela tiden ha ett tuffare ljud kan nog i längden bli jobbigt, inte alls säkert att man är på det humöret att det blir trivsamt, ibland kanske man vill njuta av omgivningen lite mer än att hela tiden bara lyssna på bilen i synnerhet då det är en cabbe. I ditt fall tycker jag du har gjort en alldeles perfekt mix att när man vill så finns det där, det är också en finess att ha två olika tonlägen i samma system mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.