|
|
|
|---|---|
gretzky |
Gällande 328 t -96 Har en ojämn tomgång med tickande ljud, samt dålig kompression fast på olika cylindrar varje gång man kollar. Ett par gånger har motorn lagt av när man stannat vid en korsning lr liknande. Saker jag bytt och åtgärdat. x tändstift och spolar x renoverat toppen och bytt alla 24 lyftare x bensinpump x kollat lmm och luftbälg x ingen tjuvluft x tog ner tråget o kollade oljepumpen (felfri) x bra avgasvärden Kan det vara kamaxel/vevaxellägesgivare, lambdasond? Någon som vet vad som kan va fel? Börjar bli desperat så snälla, ös på med tips. dieseldoris |
| Kan det vara luftmassemätaren som är paj kanske? Den pajade på farsans passat förut och då gick tomgången upp och ner hela tiden, så gick den dåligt också... | |
|
Sitter kamkedjan på "rätt" kuggar? Känns bilen normal stark när du kör eller slöare? Har du kollat kamaxelgivare osv? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
gretzky |
luftmassemätaren är ok. Allt blev väldigt noggrannt gjort vid topprenoveringen och senare vid monteringen så kamkedjan sitter helt säkert som den ska. Bilen känns hur bra som helst i övrigt. Har ej kollat kam eller vevaxellägesgivare, det är därför jag undrar om nån vet om det kan vara felet. Så less på att byta ut grejer o göra en massa jobb i onödan! |
| Jag skulle rekommendera att köra en diagnos. Så får du veta om vevaxelgivaren eller kamaxelgivaren e kassa t.ex. | |
gretzky |
Har kopplat upp bilen men datorn fick ej upp några felkoder.. Ska prova att byta kamaxelgivaren eftersom man får gnugga lite väl länge på startmotorn ibland. Hoppas hoppas!! dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.