AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.520

Krockat idag - Riktigt tråkigt! : (

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Fick närkontakt med en jekla gubbe i en micra idag som svängde som drog en vänstersväng mitt framför mig även fast jag hade företräde och hann inte bromsa.

Länk

Bara hoppas försäkringsbolaget har samma åsikt.

/Less
ajdå , såg itne trevligt ut.. hoppas du har tur med försäkringsbolaget
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Aj... Nu fick jag ont i magen...
Hoppas det gick bra med dig.
Tips, kolla ordentligt efter en bra lackverkstad. Har haft många BMW i familjen och några har dessvärre behövt en omgång lack lite då och då beroende på rost, någon pakeringsbuckla och någon repa.
Av någon anledning har varje bil behövt lämnas tillbaka 1-3 gånger innan de lyckas med lackeringen. Bilarna har sett ut som lapptäcken, dimmiga av lackrök, lackrinn m.m.
-Bilarna har alltid lackerats på mäkesverkstad!
Ge dig inte förrän du är nöjd med verkstadens jobb.
Lycka till!
//Mikael
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
jadå gick bra med både mig och paret som åkte I micran hann precis veja undan för passagerardörren annars hade nog kärringen varit ganska illa däran. Och ang lack så är de mest de jag är orolig över för jag har nån riktigt konstig gråfärg typ lila pearl och enda lackareraren vi har här på byn är en sån fuskare så gud.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
finns en del riktigt farliga därute. var ute för en liknande grej för några veckor sen. körde inått jönköping förbi a6 ner mot atteviks. tar första rondellen i förhållandevis hög fart. det mest underhållande när man har en lätt bil med breda däck. då börjar en renault 19 köra som en idiot. i nästa rondell ligger jag i innerfilen och har en audi framför mig. renault kommer i ytterfilen och har fritt i sitt fält helt plötsligt skär han in i mitt fält mitt i rondellen. jag blir tvungen att nita för att han inte ska ta mig i framskärmen. tur att jag höll koll på honom. han verkade ju inte ha någon koll och hade det bevisligen inte. jag blir förbannad på honom och blinkar med helljuset och läger mig på tuten. detta gör jag normalt sett aldrig när folk gör missar i trafiken men den här killen var man ju tvungen att markera för. då börjar han köra slalom mellan bilarna på odengatan. till slut kör jag om honom och tutar på honom och hänger av honom för ta rondeller i hög fart med en renault 19 gick ju inte.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
förresten mellan tummen och pekfingret hur hårt måste man smacka för att airbagen ska lösa ut egentligen? uppskattad fart vid smällen ca 40km~ iof satt de ju ingen på passagerarsidan kanske därför den inte löste ut
Kan tänka mig att Micran tog de mesta av energin från krocken :) Det är ju inbromsningen som utlöser krockkudden.
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
bag
" han verkade ju inte ha någon koll och hade det bevisligen inte. jag blir förbannad på honom och blinkar med helljuset och läger mig på tuten. detta gör jag normalt sett aldrig när folk gör missar i trafiken men den här killen var man ju tvungen att markera för"
Lessen men det är nog så att det hade han, det är du i innerfilen i rondellen som ska se dej för och lämna företräde för du byter fil när du åker ut ur rondellen.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
alltså dubbelfil hela vägen före igenom och efter rondellen. alltså inte jag som bytte fil. och inte när vi lämnade rondellen utan mitt i utan att han blinkar eller nåt. om det hade varit en enfilig väg hade jag ju inte legat i innerfilen om jag skulle rakt fram.
Det måste bli lite G-kraft innan airbagen löser ut..

krocka du med en micra så blev det nog en ganska mjuk smäll för din del.

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sitter ingen i passagerarstolen löser den inte ut.
Det krävs som sagt en ganska rejälsmäll normalt för att de ska lösa ut.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
bag
sorry, uppfatta din story fel
Cykeltjuv:
Det var du som krockade i "stora" korsningen i Ånge va? Sundman i ljungaverk är väl duktig på konstiga färger och lackering.

/Micke

Länk
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Micke169 mycke riktigt de var jag de har fått skadenummer och allt nu så bara lämna iväg bilen, lämnar den med största sannolikhet i sundsvall på lack pga av klåpare häromkring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.