|
|
|
|---|---|
|
316 av 93 års model... 20000mil När jag trampar när koplingen för att växla, så låter det som att det skrapar någonstans och så fort jag släpper koplingen så slutar det... Känner inget konstigt i växlingen eller motorn, d endast ljudet som hörs.. Vad kan det vara? Kostnad? Om någon har haft samma problem eller vet något så blir jag tacksam om ni skriver... TACK i förhand. | |
|
Det kan nog vara urtrampningslagret som är slut. Jag fick en gång ett prisförslag på ca 5500kr av BMW för byte inklusive arbete. Om du söker här på sidan på "urtrampningslager" eller "missljud koppling" så kan du hitta andra trådar där folk med liknande problem skrivit och fått svar på sina frågor. Mvh Johan |
|
| låter som uttrampningslagret ja. man brukar dock byta hela kopplingen. detta gjorde jag på min e30 kanske inte samma men det borde vara samma motor? för mig kostade det plus stödlagret på kardanen 3400:- inte bmw-verkstad dock utan en mekaniker som mekar med alla märken. men han är billig och gör inte mer än som behövs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.