|
|
|
|---|---|
|
Den bara stannar helt och hållet, precis som att man vrider av tändningen. Vid ca 1500-2000Rpm. Några saker som är bytta: Luftmasse vevaxelgivare kamaxelgivare lambdasond Nån som har nått tips? | |
| Glömde att skriva att de inte dyker upp några felkoder | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bränslepump, alt bränslepumpsrelä, låna reläet bredvid (bakrutevärmen) för att utesluta reläfel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bränslepumpen är också bytt, men det där med reläet skulle man kunna testa! | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan även vara glapp i kablaget, jordning el matning vid pumpen i tanken. Men beroende på vad som du läst av felkoderna med så brukar det komma felkoder på tex felaktigt bränsleblandningen om motorn stannat av bränslebrist. Men är ett knepigt fel att ge råd på distans utan felsökning. speciellt när du bytt det mesta som kan ställa till det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| gnyberg: Jag har en pågående tråd om min 540 -98 som gör samma sak & som är under "utredning", jag hoppas snart kunna skriva lösningen på min bil där. | |
| Propeller: Såg den tråden nu, ska hålla utkick i den =) | |
| Verkade som jag lyckades, bilen har körts ett antal mil utan att dö :D bara hoppas de håller i sig, återstår att se | |
|
Och lösningen var att göra vad ? :) |
|
| Jaaa . . . . .det vore hemskt nyttigt att få veta. Min bil står kvar på verkstaden med svansen mellan hjulen. . . . kanske samma fel. | |
|
Jo jag väntade med lösningen tills jag var säker på att den fungerade. men de gör den. På expansionstanken från bensintanken sitter det en backventil som sedan går till kolfiltret. Backventilen var väck, gick varken blåsa eller suga. Detta leder till att ångorna inte tar vägen nånstans, eller trycks ut nån annan stans? Så när systemet känner att dessa ångor inte tar vägen nånstans så stänger den av motorn av säkerhetsskäl (?) Allt detta sitter innanför vänster bakskärm, bara att riva bort innerskärmen så syns det. |
|
Länk Bra jobbat är nog ett fel som inte förekommit på 540 tidigare vad jag kommer ihåg. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tror jag har samma fel på min ! Kört med tanklocket öppet och då går bilen utan problem men om ja stänger det så stannar den ! blir att riva isär och kolla imorgon Det man inte har i byxorna får man ha under huven ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.