|
|
|
|---|---|
|
Zeth påstod att han hade gjort ett dåligt bilköp,är rädd att jag själv också gjort ett mindre bra köp av en M535 86:a.Tydligen så var jag lite för naiv när jag köpte bilen, jag kollade inte upp den nog bra . Har haft den ett par månader men har redan fått laxa ut några tusen, bägge bromsskivorna bak var spruckna,så dom var bara att byta likaså klossar och belägg. Grenrörsläckage var det också,det värsta med det var dock inte köpet av nya packningar,utan att det var rena tortyren för kroppen att byta själv.Rekomenderas definitift inte för folk med klena nerver. Kassa däck,åkte på att göra hjulinställning på en gång,en del rost men inte mer än man kan åtgärda själv,fast samtidigt mer än vad jag trodde.Och det värsta av allt,lämnade in bilen till en erkänt duktig Bmw reparatör som gick igenom motor,bytte filter justerade ventiler,han sa att motorn var i bra skick men att kammen var lite sliten,tickar lite.Går annars ok. Har rullat 27000 och haft väldigt många ägare,dåligt ifylld sevicebok,inredning bra förutom sliten förarstol.Man får nu lära av misstagen och inte bara lita på vad folk säger,det skulle sitta ny kam på den bla.Jag brukar inte vara godtrogen i vanliga fall,men nu hade jag kanske för bråttom. Är det ett dåligt köp jag gjort??? Betalade 15500 kr. Windom Earl | |
-:BeeMWe:- |
Betalade 6500 för min 528 och det enda felet va lite rost... Det var dock ett underpris, lika glad är jag för det :) |
|
Jag tror att det är ett ganska så normalt pris får en m535i...och dom felen får man nästan räkna med på en 16år gammal vagn. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Det var ju trevligt att höra. Windom Earl |
|
|
Självklart kan man inte veta allt vid inköp. Själv betalade jag 9000:- för min 528 -87, har lagt ut ungefär 2500:- (skivor bak, hanbromswire + expanderlås, handbromsbackar, oljefilter, olja, genomgång på verkstad, besiktning). Sen har den en tank som behöver bytas, samt bakre ljuddämparen. I övrigt är bilen i bra skick, motorn tickar lite men inte farligt, ser helt ok ut under, rostlagad av proffs tidigare osv. Vinterdäcken är OK, men sommardäcken (TRX) var totalt slut, fick dock en uppsättning halvbra sommardäck som funkar denna säsong. Mycket blir det, men jag tycker ändå att det är värt det. Detta är min andra bil och jag har lärt mig oerhört mycket. Jag tycker du ska vara nöjd! |
|
Paap Reeder |
Hej "Radiomannen"! Jag tycker inte det är ngt dåligt köp för 15000:-. Är motorn-drivlinan-och rosten i schack så är resten peanuts. Ty egentligen är det en otrolig racer-väg-sportwagen Du köpt. Top of the line -86. Jmf med den tidens Volvo amazon eller Saab som man satt på snedden i. Nu får Du inhandla en M- bil för att uppnå litet merkänsla. Nej misströsta ej. Kolla och byt alla oljor. Tag ett manuellt kompprov och "kör så det ryker". MVH /// Paap Reeder |
|
Synd iaf det där med kamaxelslitaget.. Fixa det o du kommer aldrig att vilja sälja ;)) Mvh Janne. |
|
|
Åker man på att byta vipparna också om man byter kam måntro?? Windom Earl |
|
|
Vipparmarna ska man alltid byta i samband med kambytet,annars finns risken att du sliter ned den nya kammen fortare än kvickt(kolla smörjoljeröret till nockarna oxå när du ändå ska byta). Mvh janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.