AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
961

Ac bekymmer i e39!

hejsan!

Jag har lite problem med ACn i min bmw 528 - 97. Det som är problemet är att den inte reglerar fläktvarv och värme som den ska göra, t.ex om jag har den på auto och det är 30 grader i bilen så puttrar den på med låga varv och ingen kyla Sen får den ryck ibland och blåser på för kung och fosterland för att sedan sluta och så fortsätter det.

Den är nyfylld och det kyler bra när man har igång kompressorn! Om jag manuellt reglerar till fullt fläktvarv så funkar det oftast men inte alltid. Har fått uppgifter om att det kan vara en regulator, isf vad är det för regulator och vars sitter den?, dyr att köpa ny?

Jag är lite mer lur på att jag måste byta hela kontrollpanelen?

Någon som haft samma problem? Tacksam för svar!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

Byta hela kontrollpanalen kan du inte göra själv , det finns ca 5 -6 olika panelversioner och lika många mjukvaruversioner.
De första årsmodellerna har ingen automatisk fläktreglering av AC funktionen enbart av värmefunktionen, dvs fläkten ökar när motorn kan leverera inställt temperatur. men i med kyla på så fär man köra fläkten själv.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Okej!, jag ska ha in den på diagnos på torsdag så då får jag förhoppningsvis svar på vad som är fel!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.