AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

320d e46 136hp fundering

Hej

Har funderingar på en 320d. Har dock lite funderingar kring vp44 pumpen som sitter i dessa, när exakt brukar den få för sig att den gjort sitt.

Sitter nämligen å kollar på bilar som gått 30kmil - 35kmil, brukar den vara bytt då redan?
Orsaken att jag vill ha en som gått så mycke är att jag tänker att då är de mesta redan bytt i länkarmsväg, bussningar, hjullager osv.
Pendlar nämligen till jobbet och kör 5k mil i året. Desutom börjar dessa bilar vara så billiga att man förlorar inte så farligt med pengar mera på dem trots milen går över 40k mil.

Men VP44 alltså, när tackar den för sig ungefär, finns de någon möjlighet att fixa i skick den eller vad är de som går sönder?

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tyvärr inget svar på din fråga, men något helt annat:

du som är intresserad av långmilare, vad värderar du en std 320d limo i ok bruksskick som gått 35k mil till?
verkar vara få sådana som säljs, hade varit intressant vad "marknaden" tycker de är värda när de gått lite längre.
Bor tyvärr i fel land för att värdera åt dig, har inte alls kollat på svenska marknaden, intresserar mig inte alls, hellre tyska eller så här hemma.

Bilarna i sverige är allt för missköta för att jag skall årka kolla där :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.