|
|
|
|---|---|
|
hej ! Absolut ingen reklam för min bil som jag annonserar ut, men jag tror att skojarliga är i farten igen. Första mailet jag fått var från ngn som heter ? dave Decland från UK: "Good day, I am interested in your vehicle advertised for sale.if it's still available for sale.Please Send me the underlisted informations: (i)The final/bottom price of the automobile. (ii)The mileage on the scale. (iii)Some photos of the automobile for my viewing. (iv)Why are you selling the automobile? Hope to read from you soon. Have a splendid day ! Dave Decland 30/31 Pollard Drive, North Down Street, London,UK. +447024010517 " Har givetviss svarat på hans frågor men betonad direkt att jag är inte intresserad att han skickar ngn för att hämta bilen, skicka försktott till mitt bankkonto osv. Trots detta kommer andra mailet efter några timmar: " Thanks for the response to my questions. I just finished discussing with my client,he said he was to be paid refunds for goods he ordered that was out of stock he said that I should inform you that he has ordered that the payment should be made out in your name meaning that payment will get to you in a bank draft of 27,000.00 Euro which is a refund payment of a cancelled order earlier made by my client. Due to company policy this draft has to be made out in this amount to you ,because company policy only allows a refund payment on one bank draft,so you are required to deduct cost of your (Item) 20,850.00 Euro when payment gets to you and hand over the balance 6,150.00 Euro to our agent via on arrival for pickup, so that he can offset shipping charges. After you confirm receipt of payment and cash payment from your bank,our agent will come over for the pick up and take the item to a prepaid shipper to be shipped to my customer,while other necessary documents will be sent by you via courier service to my client. Please Confirm this and provide NAME, ADDRESS and PHONE NUMBER for draft payment to be delivered to you via courier service. Thanks and God Bless. Dave " Jag tror att jag känner igen den formen från ngn tidning där de warnade för sådant. Jag har tackat nej honom direkt. Är det ngn annan som har fått liknande erbjudande ? Se upp iaf att gå på sådant för i bästa fall säljer Ni era bilar för 30% av värde. //miko611 Micko | |
|
Jag fick precis samma mail i morse, som svar på blocketannonsen jag har på min 318d Jag brydde mig knappt om att läsa det eller än mindre svara utan raderade direkt BMW CS #5139 |
|
| En scammer, akta dig :D | |
| Länk <- Om ni pallar kan ni få många goda skratt här. Folk som scammar tillbaka på Nigerianerna och deras ombud i UK. :D | |
| Fick ett exakt likadant mail imorse på min annons. Har för mej att ja hört om detta någonstans. Kommer däremot inte ihåg var jag läst det. | |
| Varför vill man köra vänsterstyrt i UK kan man undra ;) | |
| Det är ett bedrägeriförsök ja.. | |
|
Jag raderade den innan jag läste den. |
|
| Fick ett likadant, läste fram till första felstavningen och raderade sedan skräpet. | |
| Jag har också fått sånt sk*t...Rätt roligt att driva lite med dom... | |
|
En klassiker där dom skickar en check med för högt belopp. Du ger tillbaka det överskjutande beloppet och sedan återkommer banken en vecka senare och säger att checken är falsk. Jag tror inte att dom kommer att hämta bilen utan du skulle få checken och kunna lösa in den och sedan skulle det komma info att du skickar den överskjutande delen till "fraktbolagets" bankkonto. Dessa bedragare är inte intresserade av din bil utan enbart av dina pengar... ___ //Ulf |
|
|
De försöker ofta få dig att lösa in en check utställd på ett högre belopp än bilens pris. Mellanskillnaden ska du sedan betala tillbaka till köparen som ersättning för någon slags tjänst, försäkring, frakt, eller liknande. Problemet är bara att checken är falsk och när banken upptäcker detta kräver de tillbaka pengarna. = Du har blivit blåst. //Lövet |
|
|
Lus länk är ju helt hysterisk!!! Dom anfaller från alla håll, är det inte Bessik på hemmaplan så äre det både norskar och engelsmän nu förtiden så man blir ju lite nojig... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Kan rekommendera LUS länk. Dom blåser scammersarna hyffsat, läs gärna cole version 2. dom skickar massa skit tillbaks till negerianerna, låter dom betala frakten för trasiga dator delar, sista sidan jag läste hade fraktkostnaden blivit 960 dollar för mottagaren hahaha UTAN att dom insett att dom blivit blåsta...:D:D:D /Hampus Länk |
|
| Japp, LUS länk är helt otrolig. Jag har spenderat rätt så många timmar med läsning där. :-) | |
|
Fick EXAKT likadant! Skummisar. Mvh: Zoltan |
|
| Jag har också fått likadant. Som tur var så gick jag in hit och sökte lite och fick fram den här tråden :) | |
|
..och idag fick jag exakt samma mail.... |
|
|
Jag med, håller på med lite brevväxling. Min bil annonserasför 177´ och har gåt 12.000mil. Mitt svar fick honom inte att tappa intresset... Hello, Final price: 225.000:- Milage: 24.0000km Photos: See advertisment. Please specify what else you prefer to see. Why sell: I hate this car, nothing but problem so far! Sorry for the delayed answer. /Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.