AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
996

Peugeot 605T går bara på några få cylindrar..

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har en Peugeot 605 2,0T -98 13000mil.

Bilen går bara på några enstaka cylindrar nu och stinker bensin (inte körbar längre)

Problemet kom och gick i början ofta var det bara att stänga av bilen vänta en stund och starta om. Sen körde min far bilen i en månad med långkörning varje dag, fungerade felfritt ett bra tag etfer det för att nu helt plötsligt gå som en potta skit igen. Vad kan detta vara bilen har fått normal service och skötsel. Får en känsla av att någon givare kan vara kass eller liknande? Borde ju inte hänga på tiften eller det där "vanliga" som oftast är felen på ej servade bilar..

Bilen är helt original förutom ett rostfritt ferrita system (ej sport)

Någon som har tips om problemet, eller vet något peugeotforum man kan söka på?
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Kika på www.peugeot-sport-club.com, finns en del om 605 där även om det inte är den vanligaste modellen på forumet. Fick bra hjälp där nyligen när jag bytte packningar i motorn på min 605 för nån månad sen.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Min 106 XSI betedde sig exakt så för ett par månader sedan. Ibland hann jag ut på motorvägen (4km) och ibland bara gatan ut (600m). Gjorde en windums (startade om) och sedan gick den bra en stund igen.

Jag lämnade in den ganska direkt och på verkstaden konstaterade man att det var fel på tändspolen, och efter att ha bytt den upptäcktes att tändmodulen ("fördelaren") strukit med av felet med spolen.
Efter den reparationen går den kanon igen. Reservdelarna kostade 3000:- vilket känns som en aning dyrt men vad gör man inte..?

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.