AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
702

bmw530i startar inte

Da
7
Danne71
530i Touring -93
Hej!! Undrar om nån kan ge mig tips vad som kan vara fel..bilen startar ej..låter som den "nästan vill gå igång"...o luktar bensin så jag tror den får soppa...då återstår tändningen, finns det något "vanligt fel"...typ nån tändningsmodul el liknande som kan ha lagt av...eller kan den ha blivit sur rent av nu när den inte startar...kan det hjälpa att skruva ur tändstift o göra rent..? Tacksam för alla tips... mvh Danne
vissa bmw blir sura om du typ flyttar bilen några meter! vet ej om det gäller just v8an, ta av ett stift o kolla hur det ser ut.
Har problemet kommit och gått tidigare eller hände det över en natt?

Annars är det bara att plocka ut ett stift och jorda det köra startmotorn kolla om gnista finns.

Da
7
Danne71
530i Touring -93
tack för svaren....näe, problemet har jag haft tidigare då bilen stått ett tag...då har batteriet laddat ur sig o inte orkat dra igång den men då har set räckt att ladda batteriet så har det löst sig efter viss tjurighet...men den här gången vill den inte starta..låter som sagt som att den är "på gång" o starta...men men...ska meka lite i veckan o kolla stiften...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.