|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Har spanat in e65:or på annonser och är väldigt sugen nu när priserna är "humana", men dock så händer det väldigt lite på marknaden tycker jag. De bilar som ligger ute har legat ute ett bra tag och det verkar inte hända något prismässigt. Är det läge att köpa nu eller väntas en ytterligare sänkning inom ett par månader? Är e65 svårsåld i allmänhet eller tar säljarna överpriser för bilarna, de flesta har dock gått 15k +. Gör man bort sig om man köper en bil strax under 200k nu, den kan sänks till 150 inom ett par månader? Den stora frågan är: Ska jag köpa nu. eller vänta ett par månader? Nån som vet? Mvh DuNegro | |
|
Som det verkar nu är ju bensinpriset på väg ner vilket kan göra att dessa vagnar håller sig i pris, eller iaf sjunker saktare i pris. I vintras låg en 03 ca 8000 mil på runt 250k kr, på våren kunde jag sålt min för runt 230k kr Nu på hösten får man kanske runt 210-220k kr men sen tror jag de kommer och hålla sig på den nivån. Vet ju inte hur det blir när den nya 7an kommer, men jag tror den kan bli en flopp(facelift e65 är snyggare i mitt tycke). Visst det finns en massa lik som går under 200 men frågan är hur mycket extra man lägger ut på de sen. Hade förut en 740 -97 som jag köpte med 15k mil, fick den för ett bra pris då men jag la säkert ut en 80-100k på reparationer mm genom åren så billigt var det ju inte i slutet. Däremot har jag ej behövt göra något än på 745an(peppar peppar ta i trä hehe) Mitt tips är att satsa på ett lågmilat sjysst exemplar som du kanske betalar drygt 200 för, Tyskland har de bättre exemplaren. |
|
| Precis vad jag tror också, tyskland låter lockande, jag har spanat runt lite på den tyska marknaden också, men det verkar inte skilja sig så mycket på priserna om man räknar med importkostnaderna. | |
|
Ja i Tyskland kan du hitta exakt den bil och kombination du vill ha, sen är bilarna i så mycket bättre skick än svensksålda. Var först inne att köpa svensksåld, men ångrar inte en sekund att jag importerade min. Förresten hur tror ni dieselpriset kommer utvecklas samt hur skatten på dieslar blir framöver? Jag är väldigt intresserad av att köpa en faceliftad diesel e65 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.