AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.337

Bmw 325 coupe e36 köpråd!

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Hej!

har kollat lite efter e36 coupe!
Vågar man köpa en som gått 30000 mil eller mer?

Kom ut en billig igår!
Länk

Eller är det bättre att lägga på 10k och hitta en annan?
Ska man bara ha den som bruksbil så går det ju bra att lägga 17-20k på en 325 coupe, men du får nog inte så fint exemplar. Jag sålde min 325 coupe i början av sommaren för ungefär samma pengar som den du länkade till. Min hade 28300 mil på mätaren, 17" fälgar samt var nybes och nyskattad. Den var dock ganska rostig men gick väldigt bra i maskin trots milen. Den var även importerad så man kan ju fråga sig om den dessutom var skruvad?

Jag vågar köpa en som gått runt 30000 mil eller mer, dock måste man tänka på att man kanske ska sälja den en vacker dag. Folk har som du vet en förmåga att stirra sig blinda på miltalet tyvärr och då blir det inte så lättsålt. Varför tror du den där 30000 milaren är så billig? Hur många ägare har den haft? Jag har för mig att jag sett den där bilen till salu med olika namn på blocket den senaste tiden. Något mysko med den?

Lägg på ett par lappar och leta lite till. Runt 20k ska inte vara nått problem att få nått vettigt för, speciellt dessa tider.
Kollade upp bilen nu på VV.

Senaste EU-regbevis del 2: 2008-08-12.
Besiktningstermin: 2008-06-01 - 2008-10-31

Killen har haft bilen i två veckor, den skall in för besiktning senast 31 oktober samt även skattas efter det! Jag hade avstått direkt från den bilen.
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
haha. jag åkte 32 mil och köpte den!
Riktigt fin bil! Fungerade felfritt hela resan hem!

Idag har den fått smaka på lite hårdare körning! Och det var inga problem!
Går fint och inga missljud!

Dock är silentblocken dåliga och styrlederna ngt. glappa!

Annars är jag helnöjd! allt fungerar och den är fräsh och hel innuti. Och ingen rost har jag hittat ännu
Ok. Det var modigt. Hoppas att allt blir bra och du blir nöjd!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.