|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har tankar att köpa mig en BMW 1502 som är ombygd till cab. Dock har den ingen suflet till. Då tänkte jag att det kanske går att får tag på en original från tyskland till en vettig peng att sen modda dit på bilen. Planerna är att återställa den tills å gott som original.Helt ny inom bmw världenså tänkte se med er bmw rävar om ni kan hjälpa mig Så om ni har nån bra firma man kan beställa från skulle jag vara myckettacksam Tack på förhand | |
|
På Ebay.de kan man nog hitta en del faktiskt. Sen finns det säkert några till. Har du googlat på t.ex. "1502 teile"? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| googlat lite men tyskan min är ju inte den vassaste skall kolla det tack skall du ha | |
|
Oj... en 1502 ombyggd till cab, men utan sufflett? Den ska du i alla fall inte betala många kronor för. Och att återställa till original är väl rätt svårt, eftersom bilen haft tak från början. Den kommer aldrig någonsin att bli värd i närheten av vad en 'äkta' 02 Cabrio är värd, vare sig i pengar, bilhistoriskt eller i användbarhet. De 'äkta' 02-cabbarna har många modifieringar jämfört med sedanen. Förstärkningar finns i princip överallt; främre hjulhus, torpedvägg, framför dörrarna, under stolarna, i trösklarna, i kardantunneln, under baksätet, i bakre hjulhusen.... plus själva sufflettlådan som går ner en bit i skuffen och på sidorna sträcker sig fram till dörrarnas bakkant. Vindrutan har flackare vinkel än sedanden (nästan, men inte exakt samma som på Touring-karossen) så rutans överkant är längre bak än på din ombyggda. Summa summarum passar troligen inte en originalsufflett utan omfattande ombyggnader, och får du tag på en får du sannolikt betala en hel del pengar. Mitt råd, om du vill satsa på bilen, är att hitta en billig sufflettställning från någon 'dussinbil' och bygga om så den passar, och därefter låta en sadelmakare sy upp själva suffletten. Då får du ett tygtak som passar minst lika bra till en peng som mer matchar bilens värde, och med mindre arbetsinsats. Trots allt - lycka till med projektet, det låter som en kul bil! |
|
|
Hm mycket matnyttig info där. tack skall du ha.. kanske får tänka om mina planer då .) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.