AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
927

Nervikande backspegel

Co
53
Copilot
BMW 540 IA Touring -00
På min 540 finns funktionen att höger backspegel viker ner sig när man lägger i backläget. Helt plötsligt gör den inte det längre??

Jag vet att man kan själv kan ställa in om den ska göra det eller inte. Men hur gör man??

Som vanligt har jag som alla andra instruktionsbok på tyska och jag fattar noll...
Visa användare
44
BOLLE69
BMW 528iA-1996
På förardörren har du ju justeringen för höger eller vänster sidospegel, på knappen du justerar sidospeglarna med den ska stå till höger.

Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
Nja, tvärtom är det väl. Om knappen står till höger så är ju "joysticken" inkopplad för manuell inställning. Knappen ska alltså stå för inställning av vänster spegel för att automatiken på höger spegel ska fungera.

Jag undrade länge varför detta inte fungerade i min bilen. Efter att ha frågat på verkstan ett par gånger var det en som visste att funktionen bara finns om man har elinställning på förarstolen. Jag förstår inte vad detta ska ha för samband, motorn till bakspegeln sitter där utan motorer i förarstolen.
Det finns andra, betydligt billigare, bilar som har denna funktion.
Co
53
Copilot
BMW 540 IA Touring -00
Ahaa...det var alltså så enkelt :)

Ja det måste ju vara vänsterläge på knappen isåfall för nu står den åt höger och det funkar inte. Ska prova och ändra i morrn så skrammlar den kanske igång.

Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.