|
|
|
|---|---|
|
vanligt K&N luftfilter eller K&N 57i Kit eller kanske något annat?? Vad ska man välja. Är väl mesta ut efter det där typiska ljudet men jag vill inte "tappa" några av dom få hästar jag har. Vad bör jag välja? (har en 316i E30 -90) /Jocke Anderberg "Don´t laugh your daughter may be in here" | |
|
Om du har ett orginal filter så ökar du nog bara på nån häst om du väljer att byta till nått av K&N filterna. Men eftersom K&N 57i Kit är ett direct air filter så får du nog ett rätt grymt ryt av det :) Själv ska jag köpa K&N 57i Kit , tycker det verkar rätt ok om man kollar på testerna. |
|
|
Har hört att dom här "open air" filtrerna sänker effekten. Är det fel? /Jocke Anderberg "Don´t laugh your daughter may be in here" |
|
|
Jag hade ett K&N 57i open, den gav inte ett smack...jo, felaktiga avgasvärden vid besiktning. Bortkastade 1200:- spänn tycker jag. HUN power. |
|
|
thorphedo Inte ens annat ljud??? /Jocke Anderberg "Don´t laugh your daughter may be in here" |
|
|
Kör man med open air filter och inte skärmar av det så suger motorn i sig varmluft. Då blir det sämre förbränning vilket resulterar i lägre effekt och sämre avgasvärden. Med korrekt avskärmning ökar effekten lite och gasresponsen bör blir något bättre. Köp helst ett koniskt öppet och skärma av det samt se till att det kommer tillräckligt med kalluft till filtret. |
|
| Har ett öoppet K&N-filter på min 325:a. Har även en bockad alu-plåt som avskärming. Låter mycket trevligare än förut, speciellt vid 4000rpm. Något bättre respons också. | |
|
Jag hade min avskärmad med, den fick frisk luft hela tiden, visst blev det högre insugsljud, men jag anser att den passar bättre på en turbo motor, eller tillsammans med andra trimdelar, ensam gör den ingen nytta.Men ljudet var ok dock... HUN power. |
|
| Varför det funkar så bra på min bil är nog på grund av att jag även har ett sportavgassystem. Kommer luften in lättare ska den ju också ut lättare. Annars märks det nog knappt. En del märker ingen skillnad. | |
|
Jag har ett konisk k&n filter till min 325a och jag tycker den går bättre och faktiskt drar lite mindre soppa. Sen kanske jag tycker att den går bättre eftersom den låter mer. Ska bygga en "cold air box" sen när jag får tid så hoppas man märker skillnad då. /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.