AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.908

E46 M3 Coupé svårsåld

Sida 2 av 3
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
gick hur snabbt som helst att sälja min carbonsvarta sv.sålda m3 smgII 2003(5200 mil) i somras för 295 000:-
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Jag bjöd på en M3 SMG -03 på Ebay i Tyskland.
Den såldes för 22050 Euro = 210K SEK. Miltal var 11.000. Fullmatad. Så det är antagligen där priset hamnar om man vill köpa en M3 SMG. En kille har hört av sig och vill sälja sin Phoenixgula /6 vxl, 7K milade -02 till mig. Jag tror den kan vara värd ca 190K... Inte mer nu när SMG knackat ner sig till 230K i Sverige. Står ju en -94 för det priset i 08-land.

Sedan är "leksaker" inte högpriorterat när börsen rasar. Då är det viktigare med en Volvo som funkar i ur/skur och när det är två meter snö utanför dörren... En känd Ferrarihandlare leasar ut bilar nu i 6 månaders hack. Varför? Jo, är hallen full med bilar så är det viktigare med kulor på banken... än en skock osäljbara bilar...som tickar räntor varje dag.

M3/// Mullret
Bomis din bil var riktigt fin och skulle nog var mer värd enligt mig. Vad jag kan se är den ute på annons igen för 325K.

OT vad blir det nu för någon då?

Be
48
Berca
BMW M3
Hej,

Jag sålde min M3 E46 2001 (imp 2002) förra veckan som gått väldokumenterade 9300 mil efter ca fyra veckors annonsering, till ett pris jag var nöjd med (inget skambud allså). Jag tror det handlar om att ha tur i dessa tider, sen är ju priset av betydelse, stor skillnad (ca 45 000:-) mellan -01:or och -03:or, som hos vissa kan vara svårmotiverad... Hur många kan kasta upp en dryg kvarts miljon i dessa ränte ostabila tider?

En del föredrar manuell låda framför SMG:n? Har dock ej själv kört en M3 SMG, så jag lägger ingen värdering i det.

Lycka till med försäljningen!

/Berca
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
maxey>> ja jävlar nu såg jag den, ska han sälja den redan...min lilla pärla *suck*

om någon är intresserad av den så kan jag gå i god för den, det är ett toppex!!

Länk
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Berca jo vissa gillar manuel över smg. Själv är jag en sådan person som tog manuel endast därför jag tycker du förlorar lite kontroll med smg, och smg är helt enkelt "för" bra! Köra bil ska kännas att man kör bil. Tycker inte man ska ha någon automatisk mellangas vid nerväxlingar å allt sånt. Finns ju inge skönare än att göra heel-n-toe nerväxlingar inför en kurv!!

Vad tror ni jag skulle få för min Silvermet, 2003, 6000mil, 6petare, bara norrlandsägd(ej vinterkörd) och top züstand och servad efter serviceboken och mer därefter.

Fick ett inbytespris på 280´ från en handlare och det är väl rätt ok antar jag?
Är inne på spåret att byta mig en diesel... jag vet grabbar, jag skäms! :|
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Här är en 22 årig entusiast som vill sälja sin neonstylade M3 SMG...

Förutom alla felstavning så tror jag spekulanterna backar med neon-flash under bilen... Priset år H-e... Eller?

Länk

M3/// Mullret
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
No offence men den där bruden körde nog en honda civic i sina tidigare dagar.

Neon och träinredning, neon och bmw överhuvudtaget går feeet bort!
Sen wünderbaums.....

Hoppas nu inte bruden är å läser här för då lär det väl komma en käftsmäll på posten.

Sorry i förväg! :)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag måste som vanligt gnälla på bilderna (även om jag inte är så jättebra på foto själv). Jag tycker inte bilen ser rentvättad ut. Den ser dammig ut, lacken saknar "skimmer" och framfälgarna ser bromsdammig ut. För övrigt så tycker jag inte bilderna gör färgen rättvisa. Och ställ för sjutton ratten rakt innan du tar inredningsbild!

Tvätta bilen, rengör fälgarna ordentlig med fälgrengöring + "back to black" på däcken. Ta sedan bilder i "medljus" istället för motljus, och flytta bilen istället för att flytta dig själv så du får ljus på lacken från alla håll.

Ni kan tycka vad ni vill om bild-gnäll, men jag kan lova att när köparen jämför två snarlika objekt så åker han/hon och tittar på bilen med de bästa bilderna. Inte bara för att den bilen ser snyggare ut, utan även för att fina bilder på en ren och fräsch bil visar att köparen bryr sig om bilen. Det visar också att han verkligen vill sälja bilen.

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
en annan sak, utvändiga bilder kan bli fina i direkt solljus om man vet vad man gör, men inredningsbilder blir ALDRIG bra i direkt solljus. Även den mest välskötta läderinredningen ser riktigt sunkig ut i solljus.

Mvh Johan
Johan har helt rätt. Bilen var tyvärr duktigt skitig vid fototillfället. Det6 var också därför jag valde bilderna i motljus, det såg ännu värre ut på bilderna med medljus ;-(

Nu är bilen nyrekondad och finare än någonsin. Det blir nog att ge sig ut och plocka fram fototalangen.....
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Qoute "No offence men den där bruden körde nog en honda civic i sina tidigare dagar.

Neon och träinredning, neon och bmw överhuvudtaget går feeet bort!
Sen wünderbaums.....

Hoppas nu inte bruden är å läser här för då lär det väl komma en käftsmäll på posten.

Sorry i förväg! :) "

Undrar hur mycket halvskinn drar ner priset? Ser lite slitet ut i tyget.

M3/// Mullret
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Mullret;

vem leasar ut Ferrari? Blev lite sugen då jag e billös fn :)
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Sani,

Du har PM.

M3/// Mullret
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
för dom pengarna som du har lagt ner, kunde du inte ha sänkt priset på blocket eller säljer bilen till BMW åf för 240k så hade du blivit av med bilen
men jag antar med bilförsäljningen inte va med helhjärtat kanske

"don't imitate, innovate!"
Beamer Guy:

Kan inte annat säga än jag instämmer.
Bra skrivet.

PS: det där med tunnlar går ju inte att jämföra med nåt annat! :)

Åk före du så väntar jag på dig där.
Såg en annan bil på blocket som förmodligen kommer bli lite svår såld...

Länk

M3 cab 400000:-

Hade för övrigt inga problem att bli av med min var ute i en vecka på annons

MVH John
sphixex

Kan bara hålla med...
Vilka drömmare det finns

mvh
P-car, jag har inte lagt ner en enda krona på ren "försäljningsuppiffning". Tvärtom behandlar jag bilen som om jag ska fortsätta använda den. Har alltid vårdat pärlan ömt och lagt ut de pengar som behövs för att den ska fortsätta gå fint. Man kan ju inte skita i service, eller låta bli att byta ut slitna slitdelar som däck. Jag vet att det finns de som gör så och sedan piffar upp bilen inför försäljning. En sån bil skulle inte jag vilja ha....

Eftersom priserna är så låga och intresset så ljumt så förbereder jag mig på att ställa av bilen över vintern och sedan ta ut den och njuta av den nästa vår och sommar. Om man inte fr ut mer än runt 250 så kan mkan ju lika gärna behålla bilen. Säg den leksak för 250 som är roligare än en M3:a - finns inte om du frågar mig.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
håller absolut med dig ang "bang for the buck" med M3:an och jag menade inte att all piff för ren försäljning skull
vad jag menade va, i tankarna att sälja bilen inte funderade över investeringen av piffen kontra försäljningspriset
det var bara det, inget illa menat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.