AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.151

Kostnad för att montera motorvärmare

Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Har ringt runt lite för att få prisuppgifter på montage av motorvärmare med grenuttag i en 320 E46 och fått varierande priser. Helst vill jag låta BMW göra detta, men de var såklart dyrast.

Någon som nyligen gjort detta och har en kostnad att dela med sig?

Montage samt hela motorvärmarsatsen + kupéuttagsdelen.

Tacksam för era svar.

Mvh Johan
CH
2
CH85
328i -99
Jag tänkte göra detsamma och frågade min lokala verkstad med bmw-service i våras. De skulle ta ~5500 kr för det allt som allt. Har inte kollat runt mer än, så vet inte hur det ligger i jämförelse. Hoppas det hjälpte lite iaf.
pu
547
puiu
330i-03
jag betalade 2000k med arbete på auto tehnik i Fjälkinge utan kopevärmare

alex
pu
547
puiu
330i-03
2000kr

alex
Varför vill du låta en BMW verkstad montera den? Man behöver ju inte direkt vara raketforskare för att skruva dit ett par skruvar så vilken verkstad som helst kan fixa det åt dig. Har du inte tummen mitt i handen så klarar du ut och montera iallafall motorvärmaren själv. man ska dock ha nån form av "gegga" mellan värmaren och blocket när man monterar, kolla upp det först.

MVH
E3
1.828
E36
USA bilar
Om det handlar om en kontaktvärmare är det väldigt enkelt att montera, men är det en blockvärmare blir det betydligt mer än att bara "skruva dit ett par skruvar"

2000:- för arbete och värmarsats? Billigt
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Jag köpte ut delarna för blockvärmare inkl kupevärmare för ganska precis 3000kr om ja gminns rätt. En "privat"verkstad monterade för liten slant.

Förra året hade lokala bmw handlaren 4500kr paketpris för motorvärmare+kupe och installation.

/Hampus
Länk
Är du sparsam av dej så köper du bara själva blockvärmaren på typ mekonomen och sen resterande sladdar på skroten.

få blockvärmaren installerad på verkstad sen drar du kablarna själv det är inte alls svårt

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.