AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.289

Hur ska torkarbladet se ut på förarsidan på en E32?

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag har köpt ett par Bosch 273s torkarblad. Jag är fundersam på om förarsidans torkarblad är fellevererat eller om det är jag som inte klarar av att klura ut hur det ska monteras. Problemet enligt mig är att infästningen sitter rakt över bladet, inte bredvid som denna bild (tager från Mugges blogg) Länk visar. I och med att armen är utformad som den är känns det som att fästet måste sitta bredvid bladet. Som det är nu ser fästet ut på samma sätt som på passagerarsidan, där ju böjen längst ut på armen är "inåt" mot rutan.

br
45
brk95
745i 2002
hej det är ett speciellt torkarblad på förar sidan på e 32 , går bara att få tag på bmw om jag inte har helt fel , har inte hittat ett nån annan stans tyvärr,

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Nja, det kan väl knappast stämma? Bosch anger att det ska passa E34 och E32 (som ju har likadana torkaramar). Är det inte jag som inte förstår ligger nog inte felet hos Bosch heller, snarare hos säljaren i det här fallet.

$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Byt bara själva gummit på torkaren. Går att köpa på BMW. Bara klippa till rätt längd. Inte alls speciellt svårt att byta.

Mackan
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Det går väl bara om man har BMW-torkarblad? Jag har Bosch även sedan tidigare.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är väl samma som på E34? dvs att kroken är felvänd...

Då passar faktiskt biltemas flata torkarblad (ca 100 kr/st).
Se blogg för min gamla 518iT: ---> Länk scrolla till: 2007-06-13

__
Min bil:
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk 24" (610mm) är storleken till förarsidan.

Mvh
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Min fråga återstår obesvarad, är den oklar? Tack för förslagen, att handla på Biltema är däremot uteslutet då jag inte bor i Sverige.
De gamla Bosch (modell okänd) passade naturligtvis, de har fästet monterat "vid sidan om" bladet. Jag får försöka fastställa om jag fått fel produkt och i så fall byta, kanske till BMW original.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De torkarna som jag länkar till kan fästas direkt i BMW´n utan extra adaptrar, att du sen inte bodde i Sverige var ju omöjligt att veta...

Enligt Länk så är 602S förstahandsvalet, alternativet är 273S.

I och med att du bor i Tyskland så finns det säkerligen många ställen som kan hjälpa dig relativt billigt - du bor ju i det BMW-förlovade landet! ;)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.