AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.620

Onormalt kraftig "motorbroms"?

Visa användare
195
Sainio
Alpina B8 4.6 Cabrio -96
BMW 540iA Touring -98
BMW 528iA Touring -98
BMW 320iA Cabriolet -89
Nu har jag kört ett antal mil med min E31a och det mesta fungerar tillfredsställande.
Det är dock en sak som jag inte tycker är som det ska, jag tycker nämligen att bilen "motorbromsar" onormalt mycket när jag släpper på gasen. (automatlåda)
Har kör ett antal BMW med aut.låda tidigare och jag kan inte säga att jag känt att det "motorbromsar" så på mina tidigare bilar.
Vad kan "motorbromsen" bero på?
Min första tanke är att det är något med växellådan. Jag ska se över både motor och låda under vintern. Så ett tips så jag har något att "leta" efter vore trevligt.

Mvh

Peter
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej,

Din fråga och tråd är ju 4 år gammal, men jag chansar. Vet du vad som var problemet på din ?
Jag har ett liknande problem med min 850i. I högre hastigheter på motorväg exempelvis, och när man släpper gasen, så bromsar den så pass mycket att det dunkar till nästan. Vi bytte i veckan gummifästen kuddarna som håller iväxellådan, för de var av och jag trodde då jag skulle vara kvitt problemet, men icke. Även motorfästes kuddarna är nybytta och alla andra länkarmar etc är schyssta så jag undrar vad det kan vara.

Någon som vet..?

mvh
Gustaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.