|
|
|
|---|---|
jocke75 |
Har någon haft problem med at helt plötsligt börjar stereon slockna och vindrutetorkarna går sakta och eltakluckan orkar knappt dra igen, man får hjälpa den med handkraft?!? Det skumma är att när jag skulle byta stereo i bilen och kollade spänningen på pluskabeln var det bara strax över 9 volt i den. Den hade haft normal spänning förut!!! Vad kan ha hänt? Jag drog en ny separat kabel direkt från batteriet, då funkar stereon iallafall, men all övrig elektronik? Jag kollade spänningen i batteriet fram( jag har ett bak också) utan motor igång = 12,9 volt , ganska normalt. Sen startade jag motorn och den steg endast till 13,2-13,4 volt, inte normalt, den bör ligga på 14,2-14,4 iallafall. Ok, det laddar inte jättebra, men det ska ju inte gå SÅÅ sakta med elhissar osv ändå. |
|
Kan det vara spänningsregulatorn som har gett sig? /Anders 540i-95 |
|
jocke75 |
Säkert är det nåt skumt med spänningsregulatorn, det har jag listat ut. Men, varför har jag helt plötsligt 9 volt på en kabel som varit 12 volt på förut? Utan att jag gjort ett smack! Det är intressant att veta! Den kabeln sitter i BMWs orginalstam för stereon, den har jag använt mig av för några månader sen då jag satte in stereon. Men nu för ett par dar sen så fanns det bara 9 volt där. |
|
Potentialskillnaden kan ju bara innebära att något som drar 3V sitter i serie med radion. Har du tur så kanske du kan se i Bentley´s kopplingsscheman vad som sitter innan så du kan kolla de sakerna. /Anders 540i-95 |
|
jocke75 |
Jag har hittat felet! Det var huvudsäkringen som sitter vid batteriet, den var ärgad och "sprucken" precis vid ena bulten. Därför gick det igenom för liten spänning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.