|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är så att jag nyss blivit lycklig ägare till en M3 e30! Den har kommit från tyskland år 2001 via en importfirma här i Finland och en bekant köpte bilen då och har haft den sen dess! Nu till frågan..Den är bromsad till 254 hk (gjort här i Finland på en seriös bromsbänk). På motorblocket står det ASK 3 S14/1 det står även ASK på varvmätaren! Är detta en tysk tuningfirma som trimmat bilen till dom hk?? Har kollat på kammarna och dom är omslipade ser det ut som, insuget är matchportat med insugskanalerna och enligt osäker uppgift skall det vara bytta kolvar.Årsmodellen är 1987. MVH Fredrik | |
|
självklart är det gjort något med motorn...med det hkr-antalet...mer exakt kan jag inte säga 195hk är ju original på 87'orna...215hk på senare årsmodeller...S14 2,5lit som satt i evo III hade 238hk prova att googla på ask Mvh Ferenc |
|
|
Jo det förstår jag..det var dom högre herrarna här på på AP som ändrade min rubrik:P Det jag hade som rubrik var en tiotusenkronorsfråga angående ASK vad det innebär? Har varit BMW entuseast sedan barnsben och har ägt bland annat m3gt m.m Men en lättare fråga dock?? Går det att få dom hk med 2.3 s14 eller är den strokad?? Orginal insprutning och plenum är det för övrigt.. MVH Fredrik |
|
|
glömde ju såklart detta förut....grattis! verkar vara en mycket trevlig bil du fått tag på :) antar att väghållning mm oxå är uppgraderat Du kan ju prova att kontakta Lennart Köhler Länk han har väldigt mycket kunskaper om m3 e30 och s14-motorerna, han har måååånga race-preppade och trimmade s14-snurror på sitt samvete :-) oftast har han ont om tid men kanske han kan hjälpa dig med dina frågor Mvh Ferenc |
|
|
Tackar tackar:) Jo väghållningen är gryyym..antar det är koni greijer eftersom det finns koni klistermärken här som var! Skulle fan tro den är snabbare runt bana än min gamla gt:) Jo han köhler känner jag till..var i kontakt med honom när jag var på väg att trimma upp min gamla gt.. Provade googla på ASK oxå men utan resultat:( Kommer just precis från garaget och såg att det har varit en www adress klistrad på framrutan men det går fan inte att se alla bokstäver..:( Tack för infon M3 Frazze och alla andra som är insatt i ämnet m3 e 30 är välkomna att höra av sig:) MVH Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.