|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Har tänkt skaffa mig en rolig vinter/terrängbil. Funderar lite på en Jeep Cherokee 4,0 ev en Grand cherokee 4,0.. V8 modellerna utgår då drar nästan en halvliter mer än min E38. Kan även tänka mig någon ford explorer, bronco eller bil i liknande stil. Kollar på bilar från 80/90 talet har tänkt lägga relativt lite pengar kanske 15000:- behöver inte vara i toppskick men skall fungera mekaniskt bra och 4wd skall fungera eftersom det är just det jag vill ha ;) Körde med firmabilen i skogen i veckan är sjukt kul :) Så nu är habegäret efter en terränggående bil stoort :) Någon som har några tips om förbrukning fel man ska leta efter osv.. framför allt på cherokeen som jag tycker verkar vettigast av de jag hittat på blocket.. |
|
Den är tråden av färskt datum ventilerar frågan en del: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Försök hitta en Cherokee som redan är lite höjd och har rejälare däck redan. Det blir dyrt att köpa såna prylar nytt. Jeepsweden.net rekommenderas Länk __________ |
|
|
Knutarna i framvagnen(evtl. alla knutar) är enligt vad jag vet ej "permanentsmorda" eller skyddade från smuts på annat sätt...dessa byts ofta enligt vad jag hört.. Kan "åka" redan efter 5000mil vid ogynnsam körning, sedan börjar glappet.. Har inte ägt eller kört någon,men som man brukar skriva>>>Har "hört" detta... Iofs läst detta också i någon begagnat test i Teknikens Värld om jag inte minns fel nu.. Mvh Janne. |
|
|
Stämmer Janne (knutarna) inte billiga att byta. |
|
|
Tja Nu vet jag inte vad en E38 drar men min Grand Cherokee som jag har in Frankrike V8 4,7 ca 300 hk(2003) drar förhållandevis lite,ca 0.8 motorväg och 2.0 i bergen,men då är det branta serpentinvägar. Den drar faktiskt mindre än min MB E-klass som jag har i sverige. Jag har inte heller haft några som helst problem med Cherokeen. Riktigt kul att äga och köra, skulle mkt väl kunna tänka mig att ha en i sverige om det inte vore för försäkringspremien i Stockholm(kostar ca 650 euro/år i frankrike) ca 20 000 kr... //Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.