|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle göra en extra olje service innan service (1200mil kvar på) Undrar om folk går exakt efter bmw oljor eller ni brukar ni köra på något annat, kanske inte så saftigt pris! Nått som funkar bra, Rekomendationer? Olje filter, BMW orginal, eller mekonomen ok??? Eller är jag dum som byter nu, helt ute och cyklar? | |
| Jag tror inte du ska snåla med oljan, men det är en bra idé att byta oftare än de rekommenderade intervallen. Jag byter alltid en gång extra mellan de ordinarie intervallen. Ungefär som du då, c:a 1200 mil efter förra servicen. | |
|
Jag byter varje år max 1000 mil Olja :Shell Helix Ultra 5w40 398:- 4 liter Oljefilter: Original BMW M-POWER |
|
| jag byter var 1000mil på min 320d för turbons skull, använder Castrol SLX som BMW rekommenderar, köper den för 130kr/lit av en kille på blocket som bor nån mil från mig i malmötrakten. har exakt samma spec som den olja som BMW/mekonomen tar 220kr/lit för. | |
|
Hej lånar tråden lite Hur många liter olja går det åt till en 320i från 2001 vid byte? Vilken är standard olja+viskositet som BMW använder själva? Är det svårt att byta själv. Någon som har instruktioner med bilder? |
|
|
Jag använder Castrol Edge 0w30 och det går åt 6,5 liter. //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.