AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
894

En liten eloge till Autopartner (fd RS) i Växjö

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ville bara dela med mig av den lilla glädje man kan uppleva när man bemöts av det där "lilla extra" vid kontakt med en verkstad!

Jag hade servat bilen själv denna gång då den gått så långt att jag bedömmer att mervärdet av stämplar i boken lätt vägs upp av ackurat dokumentering av servicen i stället. Det enda som jag inte gjort var återställningen av serviceindikatorn.

När jag skulle köpa en liten gummislang som hade spruckit vid insuget (har med vevhusventilationen att göra enligt verkstaden och var vanligt förekommande fel som dock inte var så allvarligt) passade jag på och fråga om de kunde hjälpa mig med återställningen av serviceindikatorn - visst sa killen från verkstaden, - jag följer med ut direkt! Han försökte återställa den via knapptryckning i instrumentpanelen, men det fungerade inte och jag sa att bilen är för gammal för det - ok, du har det runda uttaget vid motorn, sa han och försvann in i verkstaden för att hämta återställningsinstrumentet.
Tillbaka igen nollställde han serviceindikatorn och jag frågade vad han ville ha för det - äsch det är fredag så det bjuder jag på, sa han!

Dessutom passade han rent spontant på och känna efter om den lilla "tarmen" på insugningsgummit var trasigt - det är vanligt att de går sönder där och då piper det när man släpper gasen, sa han (se tråden om högfrekvent pip!). Men den hade jag ganska nyligen bytt så det var frid och fröjd!

Kanske ingen jättegrej, men det är sådana små saker som kan förgylla vardagen och få en att känna att det är en reko verkstad! Nu har jag alltid servat bilen hos RS/Autopartner och jag kommer fortsätta lämna in den till dem vid sådana reparationer som jag inte själv mäktar med! :o)

Hatten av för Autopartner i Växjö!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.