AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.213

635 som bruksbil

Sida 3 av 3
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bra bruksbil?

Japp,M30 motorn är en helt perfekt bruksmotor :)
Rosten i skärmar osv måste naturligtvis kontrolleras innan köp(och annan rost också).
Men om den inte startar i - 15grader och kallare skulle isf endast bero på sliten vanskött motor och taskigt batteri...så kolla upp så att du hittar en fräsch vagn och inget sönderrostat eller annars vanskött lik..

Drar visserligen lite soppa, men det kan det vara värt :)

Kamaxeln osv checkas upp innan köp,gärna ett kompressionsprov också..
Men angående kontrollpunkter på en E24 finns mycket att läsa om bl.a. här på forumet.

Lycka till!

Mvh Janne.
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Tack Janne T.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kan ju även tillägga att en E24:a inte är en idealisk vinterbil!!!!
En del sandsäckar i bagaget och en fjäderlätt högerfot,gör ju den framkommlig, ihop med en uppsättning nya bättre vinterdäck....men ack så kul man kan ha bakom ratten, då det släpper i halkan!!!

Mvh Patrik
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Min -77 633 gick året runt utan problem. Kanske inte den mest ideala vinterväghållningen, men inga större problem. Min nuvarande äckliga volvo V40 är betydligt värre efter vintervägarna. 633'an startade alltid, bra värme och defroster. Men oj vad den rostade, och fort gick det. Men om man köper en inte alltför skadlig e24 och använder den året om, tvättar så ofta man kan och skiter i att den rostar, så är det bara att åka. Det var en sann glädje varje morgon när man mötte alla svenssonbilar i vinterslasket, själv var man ju kung.

mvh Magnus Melkersson

Min föredetta. Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.