AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.211

635 som bruksbil

Sida 1 av 3
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Är det någon som använder sin bmw 635´a som bruksbil? Verkar mest som folk skruvar och putsar på dessa guldklimpar. Funderar på köpa en 635´a men vill göra mer än meka med den. Typ köra varje dag med den, även på vintern! Ser att det finns några prisvärda runt 50-60 tusen. Men är lite osäker på driftsäkerheten hos dessa bilar, speciellt på vintern vid -15 grader.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Driftsäkerheten på dessa är god,i vilketfall maskinellt.
Det stora problemen på dessa är rosten!
Med tanke på att de idag kommit upp sig i åren,och att de i största allmänhet är kända för rostangrepp,så lär det inte dröja så jättelång tid innan den dyker upp även på ett fint ex, dvs om den nu ska användas som bruksis året runt.
Visst går det att förhindra rosten att komma med rostbehandling,lackförsegling/vax.
Men med vädrets makter och VV saltade vägar på vintern....så vinner nog det senare ganska snart ändå.

Mvh Patrik
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Jag bor i Göteborg.. rostar bilarna här = skiter björnen i skogen.. hehe.
Suget är enormt efter en 635a! Har sett en fin en i Gbg för 58000kr på blocket, och en för 53000kr nära Gbg, men efter ett ev köp så blir det till att åka buss över vintern.. kanske lika bra det och sen vänta till våren med att ta ut den ur mammas garage.
b2
431
b2600
volvo Tgb 13 c304-75
volvo TL 11-53
S40 T4-99

Kört min 1.5 år,även under vintern,startarde utan problem vid 19minus
Visa användare
134
Kulting
635 CSiA -85
BMWCS #7068
Jodå, det skulle nog fungera bra att köra en 635:a som åretruntbil, men jag tycker det vore synd att utsätta en 635:a i fint skick för det. Lite helgerån är det allt :-) Jag tycker absolut att du ska köpa en annan bil istället och vänta med att köpa en 635:a tills du kan ha den som entusiastbil och bara köra på somrarna.
Det skulle göra ont i mig att se dig komma körande i snöslask och salt med den. Hu så hemskt :-)

En E24 ROSTAR, så är det bara :-(
Se till att ha med dig en magnet när du kollar på dina objekt, om möjligheten finns; titta undertill!
Framskärmarna / Fjäderben kostar flis!!!
Vill i största välmening rekommendera dig att köpa en som är så original - eller åtminstone en som är lätt att återställa - som möjligt!

Utan att ha sett den i verkligheten, så verkar denna Länk seriös och säkert prutbar, då den varit ute på annons hela sommaren.

Min f.d. E24: Länk

/Magnus
Bostongrün: Länk
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Kulting;
Japp, du har helt rätt där! Vad tänkte jag på egentligen.. Nää, köper jag den som jag hittat så får jag ställa den i morsan garage över vintern iaf. Och köra så länge det går innan snön faller. Jag gillar köra och bilen är ju egentligen gjord för köras!

´Det skulle göra ont i mig att se dig komma körande i snöslask och salt med den. Hu så hemskt :-)´

Det var så jag tänkte också idag. Köpa en bil som jag i nästan 20 år längtat efter, och sen köra den grus, salt och slask! Vad tänkte jag på.. enkelt, jag tänkte bara på köra. Men det får jag nog göra med en annan bil.

e30cabbe;
Tack för tipset! Har sett den också, aa kanske.. Har kollat in två, den i Gbg för 58000kr, och den i Älvsborg för 53000kr. Är det kända bilar härifrån AP?

jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
e30cabbe:
Jo, jag minns din fd e24. Lade ett bud 48 tim försent, dagen efter var den såld. Många år sen. Var också sen att försöka köpa ´freddeponken´s förra 635a, den ville jag verkligen ha! Så svårt att hitta den rätta. Helst vill jag ju ha automatare med farthållare, sollucka.
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
Joony: Lessen att jag hann före på Freddeponkens bil =)
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Hehe.. gnugga in lite mer bitterljuvsmak på mig. Tror inte det minsta på att du ledsen. Tror du ler varje gång du öppnar garageporten.. Jag däremot var ledsen i flera veckor efter det missade köpet. Tror faktiskt jag är lika ledsen nu när jag tänker på det missade köpet.
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Grym&Elak:

Du gör ditt användarnamn rättvisa.
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Grym&Elak:

Sälj till mig.
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
=)

Och NEJ HAHAHAHAHAHAHA

/Liten&Gullig
haha ni är galna.
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Grym&Elak:

Meen vad tråkig du är.
Motsatsen måste ju då bli snäll&säljer.
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
joony: Iof, ALLT e till salu för "rätt pengar"... I detta fallet e dock "rätt pengar" GANSKA (FÖR) MYCKET =)

Nog skojjat. Den inte till salu. Men det är kul att du uppskattar den.
Jag är säker på att du kommer att hitta en minst lika bra/snygg 635:a.

Ha dé gott

Joakim&Anka ;)
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
joony: har du kollat in denna: Länk
Den finns dessutom i götet. Är nästan så att jag kan ta denna i byte.

/Bosse

P.S
Missade nästa dig Freddan (ditt inlägg). Hur är det? Kliar det i gasfoten?
Ska du ta licens till våren?
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Ja den du, den var fin! Kan bli svårt att motivera 85000 här hemma..
Tack för tipset.
Visa användare
588
Grym&Elak
320d T -12
635 Csi -88
Det var så lite. Vad gör man inte för att få ha bilen ifred =)

Sitter förövrigt lite i samma båt, säljer jag den har jag svårt att motivera ett nytt inköp. Köpte den här för att ha en bil att pyssla om och ta mig runt med när jag jobbade i mörka norrland =). Har nu bytt jobb till hemmatrakten. Så mitt starka argument till en andra bil har försvunnigt.

Efter all kamp och alla äventyr vi (jag&bilen(med samma födelsedag som jag(dock något yngre)förövrigt)) varit med om så kan jag inte sälja den. Inte för mindre pengar än den jag refade till i alla fall.
Bosse nog kliar det i gasfoten, just nu har jag ju ställt av bilen och den kommer inte fram något mer iår tyvärr men det gör inget. Håller på att städa upp motorutrymmet och har lackat plastdetaljerna och lämnat in hela insuget på blästring och sen ska det pulverlackas svart då. Har även polerat upp lite saker och bytt expansionkärlet så nu är det vitt och fint=) Fixat så att oken fått lite färg och även inhandlat ferrita till bilen och idag fick den ett optimabatteri=) Sånog ärdet full fart här alltid...hehe

Hur har duy det själv och hur går det med planerna?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

OT!
Låter bra det där freddeponken! ;-)

Mvh Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.