|
|
|
|---|---|
| Hej. Har som sagt glapp i drivknutarna. Lite mera glapp på höger sida. Men det måste ju finnas glapp antar jag. För helt stumt kan det väl knappast vara. Men hur mycket är acceptabellt?? Har som sagt ett missljud i bakvagnen som framkommer när jag myskör så att säga. Hörs när man tex låter bilen driva så kopplar man fort. Då låter det under bilen ibak. Metalliskt ljud låter det nästan som. Har kollat under och stödlager,hardyskiva,div upphängningar och alla bussningar ser kanon fina ut. Har ringt till bmw och de säger att m3 e36:or är såna så det e bara att acceptera. Men jag vet inte. Ska väl inte behöva gå in för att samspela koppling och gas med minsta precision. Eller? Tacksam för svar. Bilen har varit sån här sedan jag köpte den för 2 år sedan så jag vill få ett slut på det hela. Mvh | |
pg_ice |
lager i diffen som börjar ge sig |
|
"pg_ice" Jasså tror du det? Jag vet inte jag. Tycker det borde låta hela tiden då men. Känns mer som nån dålig bussning/glapp nånstans. Känns ju inget när man kör hårt. Får ta upp den på lyft och kika på det lite mer tror jag. Ingen med mer tipps ???? Mvh |
|
|
Jag har inget direkt tips, men min låter likadant. jag vill också bli av med det ljudet. Hoppas vi får reda på vad det är :) |
|
pg_ice |
nej det låter inte hela tiden om du har ett lager som håller på och ge sig på diffen det låter mer när du släpper gasen och frirullar än när den har motstånd |
pg_ice |
ungefär samma lagerljud som när du har ett hjulager som börjar ge sig. lätt att missta sig och tro det är bakre hjullagren istället för diffen. du får missljud på ungefär samma ställe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.