|
|
|
|---|---|
| Är nu spyless på att köra runt utan bas i bilen och tänkte bara snabbt kasta i nån baslåda och nå steg... Vad behöver jag? Räcker det med en högnivå kabel från buisness cd´n till steget eller måste jag ha nå special kablar till cd´n? Allt annan är ju piece of cake :) Sen kan man väl passa på att fråga hur man får lös cd´n? Brukar ju bara vara att peta lös den med en smal mejsel men mitt va det är kanske den sitter skruvad? Tacksam för svar :) | |
|
du behöver inte ha loss cd'n, ta högnivå från en av bakhögtalarna och använd ett steg med auto-start tex DLS mfl så borde det gå snabbt o smidigt. ström o jord direkt i batteriet har du ju bak redan. om du ändå vill ha loss cd'n så står det i mekartipset har jag för mig. |
|
| ingen helproffsig lösning med högnivå, ska väl nämnas, men funkar hyffsat, speciellt till sub, körde själv så ett halvår då jag inte orkade lägga ner mer tid. | |
| Jo nog känns det lite epigt med högnivå men bara det funkar tillfälligt så är jag nöjd... Okej, tack för svaren. Då kanske det fixar sig ganska fort då :) | |
| Kom på en sak till... Kan jag ta remote´n från ena baklyset så steget går igång när jag startar bilen? Funkar gör det ju men blir det nån konstig spänning till lyset då så jag får ett felmeddelande på lyset? Andra förslag på vars man kan ta remote utan problem? | |
|
Bakljuset är lite dumt att använda, man kan ju behöva ställa bilen en stund med p-ljuset på t.ex. Leta upp vit/lila kabel bak i skuffen, finns över batteriet t.ex. Vit/lila kabel har spänning på nyckelläge I (R). Remoteingången tar bara några mA, ingen risk för problem. FP |
|
| Okej, tackar för svaret men då kommer fler frågor :) Vad är den kabeln till egentligen? Tänkte hur grov den är om jag kan ta en sån där blå strömtjuv och klämma på där? | |
| Remoten startar stegen så det inte är igång och drar ström när tex bilen är avstängd. Det går en väldigt liten ström i den så kabeln behöver inte va alls grov. | |
| Jo tack, det visste jag redan :) Kanske dåligt ställd fråga... Det var den vit/lila kabeln som folke tipsade om som jag undrade över :) | |
|
Du hittar flera vit/lila med olika kabelareor. De används till en mängd olika funktioner runt om i bilen, gemensamt är att de alla får +12V i nyckelläge I. Röd klämma är nog närmast lämplig, se till att montera den noga så blir det tillförlitligt. FP |
|
| Okej. Tack ska du ha! | |
| Kan man hitta denna vit/lila kabel även bak i en E46 touring 2003? Har haft grejerna liggandes ett tag men gillade inte riktigt lösningen med att koppla in remoten på bakljuset. Men det här verkar ju klockrent :o) ! | |
|
Skulle tro att det finns på E46 också, denna färgstandard har funnits i många BMW modeller sedan lång tid. FP |
|
|
Kan man ta högnivå från en bakhögtalare och ändå låta högtalaren vara inkopplad i systemet, en parallellkoppling? Vad tycker huvudenheten om det? Tänkte att man lastar ju ner impedansen till 2 ohm, så det kanske inte fungerar och/eller är olämpligt då. Jag vill nämligen gärna ha ljud kvar då jag tycker lite synd om baksätespassagerarna (mina barn) om de bara får bas där bak. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Du kan ta ut högnivå från en högtalare samtidigt som den spelar. Avtappningen belastar väldigt lite, det blir ingen effekt som slutsteget kommer att reagera för. FP |
|
|
Oj vad smidigt det blir att installera bas och slutsteg där bak då! ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.