|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt motor i min 525:a -90. Har satt i en 3,5l -89. Fick med de flesta relän, en box och färddatorn. Har ersatt de gamla med dem. Nu är allt isatt och allt fungerar utom att det inte kommer gnista på stiften. Det kommer till tändspolen. Styrboxen följde med och den är bytt. Något tips om vad jag kan kolla? Har funderat mycket på om startspärr kan spöka, låter det rimligt? | |
| det kan inte vara så att du måste koda om nycklarna, ifaLL du har styrboxen för de n nya motorn och styrboxarna från din gamla bil.??? | |
| Tack för visat intresse. Men jag har ingen sådan kodad nyckel.. På färddatorn som satt i bilen fanns inte valmöjligheten att välja en startspärrs kod. Men den färddatorn som följde med motorn hade det. Bilen gick och startade hur bra som helst innan.. Är lite tveksam till om det kan vara stratspärr.. | |
|
Årsm runt 90 hae inte startspärr som standard,däremot tror jag det skiljer en hel del på kabelpiskan på dessa bilar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Det sitter en grej längst ner på tråget. Har den något med tändningen att göra? Själva kopplingen var bortsliten på den "nya" motorn.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.