|
|
|
|---|---|
|
Hej har en BMW 750I som jag köpte mycket billigt . Förra ägaren var inne med bilen och verkstaden konstaterade att det var gasspjälet som var paj jag köpte ett nytt funkar inte . Fenomenet e så här Har jag båda gasspjällen i kopplade går den på 6 vänster sida fram i från drar jag ut den den vänstra går den på den högra och drar jag ut den högra går den på den vänstra har jag båda i går den på den vänstra .. Den varvar inte mer än 2000varv .. Båda gasspjällen e hela då dom fungerar separat men inte tillsammans.. EML lampan lyser ej. Kaan det vara en av styrboxarna ?? Vore tacksam för svar samt kan man nolla databoxarna utan behöva lämna in bilen på BMW som tar 1200:- i timmen .. Vore tacksam för snabba svar! Mvh patrik | |
|
Vad trevligt med en gentlemannabil till, doppel sechs macht ein mann!:) Några korta checkpunkter mer runtomkring som kan vara väsentliga. Startgas. Spraya bland insugningsrören när någon startar bilen Insugningspackningarna torkar med tiden på gamla bilar. V12or blir varma och låter man de inte gå lite på tomgång påverkar värmen många ting. Skit i bränslesystemet samlas ofta. Nya bränslefilter samt STP ST-1(finns hos mekonomen) och full tank löser detta om man kör en bit. Dålig strömförbrukning och halvkasst batteri? Destillerat vatten i batteriet och en ctekladdare(Clas Ohlsson, 500kr) kan de facto påverka. Har bilen fått en riktig Inspektion 2 utförd? Då kollas rotor och fördelarlock. Då min M70 i helrätt servades såg rotor och fördelarlock ut som Hiroshima 1945 fastän det såg man inte från utsidan.... Om du nyttjar "sök inlägg" funktionen uppe till vänster och söker på "gasspjällssynkronisation" alternativt "M70" så lär du hitta och läsa. Om inget av det jag skriver fungerar, prova förenade bil eller nfs.nu Lycka till! Asken |
|
|
M3evo, EML lampan skall lysa två sekunder när tändningen slås på och sedan slockna. Gör den inte det är det troligen en avärgad ledningsbana på hastighetsmätarens kretskort och då kan man inte varva upp motorn. Om du rycker kabeln till vänster gasspjäll går den på höger sida säger du. det är lustigt för vänster gasspjäll styr luften till höger cylinderrad, insugen går tvärs över motorn... Hur vet du vilken cylinderrad som funkar? Nolla databoxarna gör du genom att lossa batterikabeln några minuter, billigare och enklare än att åka till BMW. Om ena spjällmotorn kärvar blir spjällen osynkade och det kanske inte motorstyrningen gillar. Kolla även stift och tändkablar.... /Mats J |
|
| hej, vi verkar ha liknande problem med våra bilar | |
|
Efter lite koll bland gammal epostkorrespondans med Paap. EML-styrenheten kan krångla. Går att byta ut. Bränslepumparna har ett eget inbyggt filter med en nylonstrumpa som filtrerar bränslet. Jag har bytt bränslepumpar på min M70 och då blev det nya bilen. Mvh Asken |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har tyvärr inget vettigt att säga....men måste bara säga att topicen fick mig att skratta gott....med en viss avundssjuka! ;) "Går bara på sex har nu provat det mesta" LoL Mvh Patrik |
|
Haha topicen fick mig att garva nu när jag läser den igen .. Hahahaa. Men nu har jag fått den att gå på alla tolv .. Drog ut mätar huset löda dit en kabel så nu går den men nu trycker den ut vatten i stället. Verkar som den blir varm . Men tempen stiger inte för mycket ingen olja i expansionskärlet inga avgaser inget vatten i motorn... Nu tänds EML lampan i ca 2sek och släcks sedan nu går den som den ska ... . . |
|
|
Var trycker den ut vatten och när? Jag tycker det låter som luft i kylsystemet. Vilken årsmodell är det? Tidiga 750 måste luftas med en skruv på vattenpumpen. Jag hade problem att kylaren var lite sprucken på ett ställe, då läckte det ut lite vaten när man stannade motorn, för då går tempen upp lite extra när vattenpumpen stannade, och sedan sög den in luft när den kallnade. /Mats J |
|
| Den trycker inte ut vatten när den står eller om jag gasar när jag står stil . Den trycker ut vatten när motorn får arbeta eller dylikt .. Gjorde några gaspådrag i dag nada . Men ställer man sig på bromsen och börjar leka lite står det en stråle rakt upp. Typ blåshålet på en val! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.