|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Arbetar i "tillbehörsbranchen" och iPhone 3G ställde till en hel del för oss. Just nu arbetar en designer på en adapter (ungefär i samma storlek som orginalkontakten på laddaren) Denna ska lösa problemet med att iPhone 3G inte laddar och kommer nu under vinter, tyvärr hinner den inte med julhandeln. Har även sett en adapter på ebay med hona och hane, någon som kan köpa hem och testa? |
|
|
Jag skall träffa killen bakom denna konverterare Länk för iPhone 3G imorgon och se så den funkar. Tydligen är det den första än så länge och priset därefter. Men kul att det är en svensk produkt. För övrigt gäller detta laddningsproblem även nya iPod Nano, har provat och bekräftar det. |
|
|
Det finns en del adaptrar på nätet, synd bara att de hindrar rent mekaniskt att passa in spelaren/telefonen i hållarna. Det vore intressant att veta om "konverteraren" bara innehåller de 4st motstånd som behövs för att aktivera laddning på USB-pinnarna eller om den gör nåt annat. Ridax skriver att konverteraren behövs för iPod touch, vilket inte verkar stämma, dessa funkar iaf i en del tillbehör som inte laddar iPhone 3G. Möjligt att även nya Nano är drabbad, och isf stämmer nog teorin att spänningsomvandlaren inte "fick plats", därav ingen laddning med 5-30V på FW-pinnarna. FP |
|
| Fick idag igång laddningen på både iPhone 3G och nya iPod Nano Generation 5 via Bmw's iPod Interface. Köpte Ridax konverterare, produkten var så ny att han får skicka plasthöljet separat efteråt pga att de inte hunnit komma från fabrik än. Den kostade mig 300 kr, men det var det värt då jag ändå lagt ut så mycket på att få in Interfacet i bilen och orkar inte vänta på andra lösningar. | |
|
Använde min iPhone 3G idag och helt plötsligt laddas den! Jag fattar det inte? Det enda jag gjort är att uppdatera mjukvaran till 2.1 i telefonen. Jag är säker på att laddningen inte lirade sist jag kollade. Och BMW svarade ju faktiskt mig att det inte fungerade att ladda. Skumt men bra! M v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.