|
|
|
|---|---|
| har en 328 -00 som motorlampan tänds på, det verkar som att den tänds när det är regn ute. har varit in på bmw som läst felkoderna och de hittade en som hette "för fet blandning- för mager blandning". de släckte lampan och jag fortsatte köra, sne tändes den igen och sen slocknade den. förra veckan var jag ute på långkörning och det regnade, lampan tändes och när vi kom till ett vägarbete där vi fick stå och vänta så började heltplötsligt bilen gå på fem cylindrar. jag körde ngn kilometer för att se om den kom igång igen sen stannade vi kollade stannade motorn väntade och startade, sen dess har den gått som en klocka och lampan slocknade. det jag skulle kunna tänka mig är att den surat ner sig på en cylinder när vi stog länge på tomgång. någon som har några tips? det känns som att om man lämnar in den kommer de att byta delar tills de hittar felet, vilket kommer att bli dyrt. | |
|
det kan vara dina tändspolare? alex |
|
|
mm funderade på det var sitter dem då?? dyra? |
|
|
de sitter i tädstiften alex |
|
|
300-400st alex |
|
|
300-400kr st alex |
|
|
oki men kan väl inte man se på dem om de är trasiga?? var kan man köpa sådanna då? står det om man gör en diganos på bilen? |
|
|
mekonomen.autoexperten.bmw alex |
|
|
Jag hade ett liknande problem och då bytte dom luftmassemätaren.. Så det kanske skulle kollas upp på verkstad innan du byter grejer i onödan? |
|
|
" EvergreeN ".om det tänds motorlampa på grund av luftmassamätare den släcks inte mer själv efter. så måste vara tändspolare som strular. alex |
|
|
Min motorlampa tändes och slocknade efter 20-30 mil, ibland mer ibland mindre. Dom bytte LMM och sen var det ur världen. Jag fick felmeddelanden som "för fet blandning", "felaktiga insugsvärden" osv.. |
|
| Jag har den gamla LMM kvar om du vill pröva att byta.. kanske funkar på din? | |
|
men en sak ja funderar på är att varför verkar problemet uppstå bara när det är blött ute? var finns de billigaste lmm:arna att köpa då? |
|
|
Jag fick min på försäkringen, men den kostar typ 3700:- att köpa löst. Biltema har LMM, vet ej till vilka modeller dock.. Men kolla med verkstad först är mitt tips.. |
|
|
Och angående att det är blött.. Min motorlampa tändes ofta när bilen stått still 2-3 dagar och det var fuktigt/kallt.. Ibland så gick den dessutom bara på 4 cylindrar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.