|
|
|
|---|---|
|
Mina är: 1. Design 2. Ljud (har saknat min m3 e46 från dag 1 sen jag sålde den) 3. Motorkaraktär, kraft och gasrespons. 4. inredning i form av klädselval och sköna storlar. 5. Körkänsla. Vilken bil tycker ni uppfyller era krav oavsett bilmärke. Tyvärr har man kanske snöat in på BMW och inte kollat upp vad som finns som alternativ. //Stefan | |
|
Vägegenskaper Motorkaraktär Kvalitetskänsla Interiördesign Dessa fyra är nog viktigast. Någon entydig femte att lägga in på listan kommer jag inte på. |
|
| Nockenwelle: brudmagnetism är ju den självklara femte punkten! :D | |
|
1. Design 2. Interiör (bekväma stolar, Hyfsat tyst coupe i 90km/tim 3. Kvalitet 4. Automatlåda (som växlar så gott som omärkligt i normal gas) 5. Köregenskaper |
|
|
Lus, jag har redan hittat min "brud", det var nästan 20 år sedan och har inga planer på att byta. Nej, den femte är komfort. |
|
| Nockenwelle: En räcker väl inte?!? :D | |
| Jo, hittar man en med tillräckliga kvaliteter så räcker det. | |
|
1. Kompromisslös kvalitet. 2. Tekniskt raffinemang. 3. Unika egenskaper. 4. Bra verkstadsnät om man är ute på resa i Sverige. 5. Rikt urval av originaltillbehör för att ordna det lilla extra. Mvh Asken |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Behöver bara en! Trivsel.....vilket inkluderar allt i min värld! A-O för att vara nöjd! Mvh Patrik |
|
Jag nämner mina "krav" i nämnd ordning. 1: Känslan- att ha roligt när jag kör är viktigt, bilen ska inbjuda till inspirerad körning. DVS : vägegenskaper, men inte åt dedär trygga, säkra men tråkiga hållet utan lite hetsig sådär... Känslan av att va ett med bilen. 2:Bromsar. 3:Motorkaraktär- åt de rejsiga hållet.. inte starkast nödvändigtvis! 4:Design och kvalitet. både inne & ute. 5:Finns oändligt med fler punkter men jag har radat upp de viktigaste för vad jag kräver av ett "entusiast"fordon. För en brukis är komfort, driftsäkerhet och billiga delar, service osv viktigare punkter än de jag radat upp innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.