AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.099

Europe Bil Center Norrköping

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Någon som känner till den här firman?
Är lite sugen på denna: Länk
Trots stavfelen i annonsen :-)

Freude am fahren
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Pratade med dem ett par gånger för snart ett år sedan angående en E46 M3 cab jag var intresserad av. Måste säga att de tyvär gav ett mycket tvivelaktigt intryck och jag drog öronen åt mig. Bilen var enligt annonsen tyskimporterad men enligt säljaren italienskimporterad, serviceboken var inte fullständig och säljaren gav ett allmänt konstigt intryck på telefon. Det var alltså inget konkret som var fel mer än att min "gut-feeling" sa att det inte kändes bra.
Scheckheft
om du använder sökfunktionen kommer du att hitta mycket intressant läsning.

Mvh
Scheckheft
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Sheckheft: Har faktiskt sökt ;-)
Fick bara träffar på ett företag i Söderköping, är det samma figurer som bara omgrupperat?

Freude am fahren
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Ja det är samma personer vad jag vet och kan bara instämma att otrevligare försäljare får man leta efter. Bilen ser ju ut att vara fin men jag skulle endå aldrig handla bil där av just den enkla anledningen att dom inte är ett dugg trevliga.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Tack för infon. Då blir det att leta vidare. Slutar väl med en egen import som sist.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har varit där många gånger, och håller inte med ovanstående.

För det första. Ska du handla bil eller försöka bli bästis med honom. Om bilen är rätt för dig OCH allt stämmer (pris, skick mm) vem fan bryr sig om han smörar eller inte.
För det andra. Vet ni hur många sk spekulanter det ringer om dagen till en bilfirma som har 50-100 bilar, och vet ni hur många som verkligen ÄR seriösa och intresserade köpare? MAX 5-10%. De övriga 90-95% är bara snackare som tar ens tid i onödan.

Så sluta snacka och kasta skit till höger o vänster.
Åk dit, kolla historiken och provkör bilen, gör ett M-test om du inte är tillräckligt kunnig, kom överens om priset. That's it!

//Marin
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Marin: Detta är ett diskussionsforum, jag snackar inte skit utan skriver bara mina egna erfarenheter sen är det väl upp till var och en att åka dit eller ringa till säljaren och bilda sej en egen uppfattning eller?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Marin, vilket otroligt snick-snack du kommer med själv då. Är du partiskt i frågan? Om man som kund inte tycker att en säljare är just säljande så har säljaren inte skött sitt jobb. Simple as that för att använda din terminologi. Det finns så otroligt mycket skumrask där ute. Om inte detta forum hade varnat för diverse fifflare hade många fler blivit lurade.

Jag påstår inte att just denna firma är oseriös, men respektera vad folk tycker och försök förstå att detta är ett diskussionsforum innan du föreslår att man ska köpa första bästa bil utan att lita på magkänslan eller rådfråga folk.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Nu är det väl inte så att man är ute efter att hitta nå'n att ta varma duschar tillsammans med. Det var väl mer bilen som var intressant.
Men en försäljare med en otrevlig och nonchalant attityd betackar jag mej för, oavsett hur rätt bilen skulle vara. Dessutom kan man förmodligen räkna med samma bemötande om det skulle vara nå´t problem under garantitiden.

Om man tycker att det är jobbigt med kunder så borde man fundera över sitt yrkesval. Men det känns väl som att det i detta fallet kommer att lösa sej själv.....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle aldrig gå i närheten av den firman. Det är samma personer som höll till i söderköping förut. Inte bara att bilarna som firman säljer ofta är i riktigt dåligt skick, de har också mycket tveksam historik om ens någon. Frågar du efter servicebok får du bara ett otrevligt svar att "den är någonstans". Har själv vid flera tillfällen sett bilar med förfalskade serviceböcker hos firman och uppenbara bedrägerier. (Modell 5 år gamla tyska taxibilar med mätare på 10000 mil. Hur vet jag att det är taxi? Jo, för knapparna för taxiskylten satt kvar. Ett annat exempel är bil med kamremsbyte gjort vid 17000 mil för 2 år sedan enligt lapp i motorhuv men 14000 mil på mätaren) Firman är också på svarta listan efter att ha vägrat ersätta kunder med fel på sina bilar.

//Lövet
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
usch. Har aldrig handlat där,och skulle aldrig heller.

Varit där flera gånger, brevid på gatuköket Leon´s.

Dom drar in ett gäng polare, startar upp bilar och torrgasar, rent av leker med en bil i taget.

Sambon känner igen firman sedan Söderköping, och har knappast bra erfarenheter heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.