AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
654

Byta till plastkofångare på E30 87?

An
52
Antimin
325ixT-89. Rullande renovering. Blivande busbil.
Tjenare.... Det börjar dra ihop sig för lackering och utvändig restaurering av mitt projekt... En 325 ix -87
Jag måste byta framskärmarna och tänkte byta ut dom vansinnigt fula kofångarna i stål mot ett par från en 88 eller nyare.. Är det någon som gjort detta tidigare som kan ge mig lite tips på vad jag måste göra för att det ska se bra iut?? Behöver jag beställa skärmar från en 88 eller kan jag använda dom som kommer från en 87a? Snälla hjälp mig innan jag klantar till det..
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Säg inte så "snyft" om mina fina kromkofångare.
Har precis beställt en splitterny!! 3 delad bakre kromfångare till min bil.
Den var INTE billig.

Hur som helst så har jag för mig att du måste ha nya fästen till fångaren också.
Dessutom blir det snyggast om man byter till 88:ans frontplåt och bakplåt också.
Framskärmarna tror jag inte du behöver byta?

Tror faktiskt hjulhusen bak skiljer också, men det har ju inget med stötfångarens infästning att göra.

/L
An
52
Antimin
325ixT-89. Rullande renovering. Blivande busbil.
Tack för ditt svar.
Jo, jag vet att orginalkofångarna kostar satan. Jag får se hur mycket jag måste bygga om nosen och röven på bilen. Frontplåten har fått sig en smäll av tidigare ägarna så jag tror jag byter den helt ändå.
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
Har kofångare med kjolar liggandes som påminner om E30B med stora M-paketet fast de är till E30A. Om du är sugen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.