|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då var det dax att börja rådda i vinter-projektet. Tänkte börja med chassi i vinter men jag är kluven på vad jag ska ha. Har efter lite letande börja luta mig mot 3 st märken. Öhlins, KW 3-way eller intrax. Är det någon som är erfaren i detta ämne så lägg gärna in förslag? Har en M3 CSL och vill att det ska vara det riktigt bra om inte det bästa för denna bil. Stort tack för alla förslag... | |
G3kkOM3 |
Jag Kör på KW V3 till min m3a e46 och jag e sjukt nöjd med dem. vilka justeringsmöjligheter =) |
| har sett dom, men om jag ska ha KW så är det KW Competition 3-way som gäller.. | |
| om KW, skulle rek club sport versionen med 9.5-tum bakhjul runt om | |
| är det det du kör på? | |
|
Har du åkte bana med org chassie ? Det är ganska potent redan orginal, så är du ingen raceräv så hade jag åkte org chassie först o lär dig bilen. Köp ställbara toppmounts+camberstag bak först så du kan finlira hjulvinklarna . Bakfälgar fram rekommenderar inte jag av 2 anledningar 1:Bilen blir mer överstyrd . Vill helre ha lite understyrning än att röven kommer först hela tiden.. 2:Sliter betydligt mer hjullager fram. Har provat en CSL med Intrax+bur osv och den kändes enormt bra.. Skulle jag bytat på min så hade jag nog köpt antigen KW Clubsport eller Bilstein Pss9 Clubsport.. Inte lönt att ha 1000 inställnings möjligheter när man inte vet/kan justera .. Henrik |
|
|
Tror det blir att beställa detta Länk för mig. Väntar bara på svar från dom ang en fråga jag har om bussningar till subframe och diffen. Har dock ingen csl men det skulle noga funka rätt bra på en csl, samt är det ju riktigt billigt! |
|
|
kan inte säga att jag är erfaren, men ibland känns det som sagt att man vill kunna justera lite mer än vad det går att göra med orginal-chassit. Vad har du gjort med din bil henrik? Fick du någon info om Intrax? Har en kontakt angående KW, så då tänkte jag att man kan slå till med det värsta på engång. Angående alla inställningar som går att göra, så går det ju bara att lära sig, men självklart kommer jag att ta hjälp av någon som kan detta i början. |
|
|
Felix >> Min bil är helt standard förrutom topmonteringar+stag+bättre belägg.För min del så räcker det än sålänge både på svenak banor och på Ringen.. Men visst hade ett Pss9 CS smakat Tycker att CSL:en är minst lika bra standard som min gamle M3 E46 med Bilstein PSS9, så vanligt PSS9 ell KWvar3 osv är inte lönt att slänga dit.. Hör med "Sunn" (Daniel Gudmunsson) han åker Intrax på sin .. Det jag menar med inställningar är att "riktiga" rejschassie har typ 100 olika inställningar vilket bara krånglar till det för en.. Henrik |
|
|
Har just tjackat 2 std 18" hjul (265 r-däck) som jag ska köra med fram på min M3a. Så nu blir det 265 runt om vid bankörning. Det går åt drygt -3grader camber för att dom ska gå fritt. Eftersom bakhjulen har en annan offset så sliter det mer hjullager, (som houke påtalar.) För egen del blir det bara 265 fram vid bankörning, så slitaget tror jag blir marginellt mer. Trots labbande med hjulvinklar, camberstag, luftryck och justerning av dämpare (pss9) så har jag inte helt blivit av med understyrningen. Sista utvägen blev alltså 265 fram. Efter att ha testat lite på gatan så är första reaktionen, understyrning bye bye.. Bilen är extremt nervös och spårkänslig, men det kan jag leva med. Ska trots allt bara kör med setupen på bana. Loaded kör väl med KW 3, med ganska stor framgång? Vilket kit du än väljer, så är mitt tips att tjecka att du får fjädrar som passar just till ditt ändamål... Lycka till! |
|
|
Intrax (NL) gör riktigt bra grejer och är en teknikpartner till min väns racing stall i Tyskland, det finns en Intrax (US) men har alltså inget men Intrax (NL) att göra jag kör själv koni+eibach men en bekant kör CSL med spec: kw cs + CSL 9.5Jx19 + 265 runtom + StopTech 4-pot 355 runtom har kör en hel del på Nordschleifen och är super nöjd med uppsättningen ha de gött |
|
| så vad ska man köra??? Intrax eller KW!? | |
|
kör på kw club sport, du kommer inte att vara besviken men jämnför priset med ACS club sport innan du köper om priset inte skiljer sig så mycket mellan KW & ACS, skulle jag def välja ACS dock |
|
| Jag kör på ett coilover kit från Ground Control. Grymt nöjd!! GC använder oftast sachs dämpare och eibach fjädrar i sina kit. Med den dollarkurs som vi har nu så är kitten riktigt prisvärda. | |
|
Tjenare! Jag kör med Intrax och är toknöjd, men det är ju lite vad man ska ha bilen till. Jag åker mycket på nordslingan och Svenska banor, Intrax använder sig av ganska mjuka fjädrar och "hårda" dämpare detta gör att det blir stor skillnad mellan mjukaste och hårdaste läget på dämparna. |
|
|
Åker också Intrax på min 335 Alpina. Är mycket nöjd med följsamheten på chassiet. Hör med Per på Länk /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Som det ser ut så åker jag ner till KW i tyskland till våren och sätter på deras racing 3-way och så får dom ställa in den för nordslingan så att man kan ta nåra varv där nere....:-) | |
| Vilken modell av Intrax har ni valt? | |
| @Felixrs2: kom ner till Tuner GP '09 då, kan fixar bra support killar från KW till dig ;) | |
|
p-car: vad är Tuner GP `09? |
|
| mer läsning: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.