AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.061

SMG Låda

ja
9
jammes
BMW M3 SMG -98
Hejsan! Jag har en fråga som jag undrar över och vore tacksam om någon kunde hjälpa mig att besvara den.

Jag undrar om en smg låda kan pajas för att ens motor har skurit?
Eller om den bara behöver porgrameras om med den nya motorn?
För att de har nämligen hänt mig, att min motor skar. Men jag köpte en ny motor och satt dit den och allt fungerar helt perfekt förutom att de inte går att växla till mer än trans växel. Min bil är en m3:a -98.

J.K
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Nu kan jag inte uttala mig vad gäller M3 lådan, det jag vet är beträffande "min låda" 530 E60 så kan man eller bör efter ett tag låta BMW köra igenom lådans funktioner, den kopplas upp mot deras dator och slirpunkter, vxl förarlägen kontrolleras mm mm och omprogramers i lådans minne, nyligen gjort detta "på egen begäran" och har ny en ny "låda".
Lycka till.

Ps är en som alltid vill ligga i framkant med service,,,, lite extra jobb för min verkstad men samtigt inkomst för dem Ds

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
ja
9
jammes
BMW M3 SMG -98
Hejsan! En bilverkstad har kollat på min bil och kopplat upp en dator till min smg låda, och den visar att de är något fel men inte vad för fel. Men när dom nollställer de och bilen står i friläge och ska starta motorn så går växlarna upp till trean av sig självt, och det tickar till när den gör så. ingen som vet eller känner till de problemet eller har varit med om det själv som skulle kunna hjälpa mig att få en förklaring på det hela för den mekanikern kunde inte förstå det själv sa han.

J.K
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Vad jag kan förstå så är det inte BMW som kollat din låda, vore de de så skulle de kunna avhjälpa felet. Kontakta BMW verkstad för konsultation.

Lycka till

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Mitt tips är att ställa frågan i 3-serie forumet. Många mer besökare där än här. Finns otroligt många kunniga personer där också.

M.V.H
Dennis
ja
9
jammes
BMW M3 SMG -98
Hej! Nej det är ingen bmw firma som har bilen, men jag ska ta den till en bmw verkstad. Men jag måste hämta hem bilen på nåt sätt innan jag kan lämna in den till bmw. Tack för era svar! De kommer någ att ordna sig snart hoppas jag.

J.K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.