AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.182

E38 vagnar kan man få billigt idag...eller hur?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Vi bortser först från diverse felstavningar osv..
Ok,kanske ett "långmilat lik",men det vet jag ingenting om..

Är det rädslan angående bensinkostnader/försäkring/framtida astronomiska reparationskostnader osv som gör dessa härliga långfärdsbilar billigare än Compacter i samma ålder?
Torde naturligtvis vara en "del" i denna låga prisnivå..
The bottom is nådd kan man tycka :)

Mvh Janne.
snabb såld iaf redan väck från blocket

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ooops..

Jaja...gäller att ha "rätt pris direkt" :)

Mvh Janne.
Vad var priset ?
Scheckheft
730iA årsm 95, pris 23 000:- Sidoairbags - jojo...

Mvh
Scheckheft
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Var det den grå i Göteborg med velourklädsel och manuell Ac?

BMW CS #5139
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

J.L:
Kan det nog ha varit,grå var den,velourklädsel hade den nog(tyg var det hur som)...är inte hundra på om den hade manuell ac dock.

Mvh Janne.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja dom har verkligen sjunkigt mycket E38:orna..........Men för oss som äger dom är dom värda guld...;)

Man får helt klart mycket bil för pengarna!!!
Jajamen, löjligt låga summor. Frågan är bara om trenden håller i sig om bensinpriset sänks efter sommaren?!

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Jag tror inte att dom kommer att sjunka mer...........Tror priserna kommer att stanna av och sen hålla en ganska jämn nivå i ett par år faktiskt......

Det e vad jag tror........

Men bensinpriset är nog en bidragande faktor till att dom sjunkit från början!................Men det är värt varenda liter/mil
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag tror de fina välhållna e38orna kommer stå sej skapligt i pris. Men det kommer garanterat att dyka upp fler och fler billiga vrak. Samma sak som e32 genomgått/genomgår.

Bensinpriset kommer nog inte att sjunka nämnvärt framöver tyvär...

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
antar att dom billiga är billiga av en anledning.

Dom behöver nog div rep som inte ägaren vill kosta på.

Även om det finns för 23000kr så innebär det inte att det är omöjligt att sälja en för det dubbla.

skicket skiljer rejält kan ja säga! jag har kollat på nån innan ja köpte min.

Åt mej fick skicket avgöra köpet! låga mil och bra skick och bra utrustning! sen att det var en 728 gjorde mej inget då ja inte ska ut och tävla vid rödljusen.

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Fina E38 HAR faktiskt stått ganska still pris. I december är de 2 år sedan jag sålde min 750i-95 och fick 65.000 kr för den då, tror jag hade kunnat få i runda slängar samma summa idag om skicket fortfarande var lika bra. Sen sålde jag min 750i-97 i våras och fick då 67.000 för denna, så några "prisras" kan man knappast tala om på fina och välskötta vagnar.

Jag funderade också på häromdagen kring 750i facelift med M-pkt, en bekant var spekulant på en sådan 00a för drygt 2 år sedan och det begärdes då runt 130.000 för en riktigt fin vagn med 12.000 mil på mätaren, kollar på på Mobile och Autoscout ligger dom på ungefär samma pengar idag faktiskt.

Skrotexemplaren med massa defekter, rost och allmänt elände däremot kan ju nästan bli hur billiga som helst, men så hade ju det varit dom senaste åren också.

Den aktuella bilen i annonsen har jag sett några gånger, den såldes senast för någon månad sedan så den nuvarande annonsören kan inte haft den länge, den brukade stå i Gamlestaden-Göteborg, såg lite allmänt sliten ut med lister som var borta, smutsig, och saknade regskyltar mm.

BMW CS #5139
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

J.L:
Ok...tyckte den såg riktigt hyfsad ut på bilderna. :)

23000kr är naturligtvis inget pris som alla ligger i ,men det var inte speciellt länge sedan som "liken"(jaja,eller dessa som var lite sämre utrustade och att det fattas någon list,lite repor,lite smårostiga osv men till synes "fungerande" mekaniskt utan större fel där) började på 40'..sedan vad vagnarna såldes för är ju en annan femma.. visserligen..

Mvh Janne.
Finns ju en också för 25tkr samt bvsa: Länk
Samt en 750 för 29.900kr: Länk

Inga skönheter, men...
PS. Kolla vad det står på rutan på 750:in :)
Dom hamnar säkerligen på samma nivå som E32 dvs, runt 15-20 för ett hyggligt skick och sen naturligtvis en hel del både över och under beroende på skicket. Det är ju trots allt en hel del fördomar som lever och frodas och inte många kommer att köpa en som första bil. Miljöaspekten debatteras friskt i stugorna och det är inte alltid en i familjen som tar beslutet om vilket fordon som ska införskaffas.

Träffade en gammal kollega på en parkering härom veckan som numera är rektor och frågade hur mycket jag tjänade egentligen som hade så stor bil och då kör han själv en Bronco, jag förklarade hur mycket den kostat och vad jag har för budget och han bara gapade. Jag avslutade samtalet med säga att fördomar lever och frodas även hos akademiker som vill glänsa med sin kunskap och så skrattade vi lite åt hur man är som människa.

Men som sagt tror jag inte just ekonomin för ett fordon som avskräcker till köp utan hushållets prioriteringar och jag skulle tro att det är ett avgörande faktum även vid försäljning av dessa fantastiska vagnar, dom är inte byggda för att vara hobbybilar utan bruksbilar och då drar det iväg något med förbrukningen iaf, kanske inbillar man sig att familjen blir lyckligare i en TranSport eller Voyager, lite sorgligt är det.

Har sett en 01:a 735iAL för 139k, hade jag haft slanten hade jag åkt och köpt den UTAN att pruta en krona men det är hur jag personligen känner i hjärtat för dessa utomordentliga fordon. Yngste sonen (8år) trivs utomordentligt i baksätet på E32an och tycker att moderns Audi 90 2,3 är i minsta laget.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.