AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.764

Porsche 996 Cab - skillnaden mellan en 99:a och en -02?

Be
81
Berlin
Mercedes E- klass -05
Jeep Grand Cherokee 5,9 V8 -03
Tja
Är grymt sugen på en porsche 996 cab, men jag undrar vad det är för skillnad mellan 99:an och 02, utöver mer HK och större motor samt lysen? Hur mycket bör man betala en en 99:a?

Mvh
Thomas
Har själv just en sådan -02:a. Exteriört så skiljer sig fram- och bakstötfångare, lysen, samt att 02:an har uppvärmd bakruta. Motorn är på 3.6 lit och 320 hk istället för 3.4 och 300 hk. Många uppgraderingar är gjorda på den nya motorn eftersom det fanns en del problem med den gamla. Interiört så har vissa detaljer finslipats, dessutom fick bilarna handskfack vilket saknades tidigare. Personligen så skulle jag aldrig våga köpa en -01:a eller äldre pga alla svagheter på den gamla motorn. Finns ingen garanti eller goodwill från Porsche, dessutom är bilen för gammal för att försäkringsbolagen ska ge maskinskadeförsäkring på dem (8 år / 10.000 mil). Fråga på om det är något annat du undrar!
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Enstämmer helt med hvad Rolex skriver. Dock kan jeg tillägga at 02 har en mycke bettre Sat Nav. Fundere selv på en 996, dock måste det utan tvekan väre en 02.

Pris på en bra 99.. hmm svärt at sige, men från 270t..
Be
81
Berlin
Mercedes E- klass -05
Jeep Grand Cherokee 5,9 V8 -03
Tack Rolex. Mkt bra info. Hk-krafterna skiter jag egentligen i men naturligtvis är det annurlunda med garantin och goodwill + försäkringsbolagens välvilja. Vad är rimligt att betala för en -02:a med 6-7000 mil på mätarn.Jag vill helst ha en svensksåld.
Mvh
Thomas
P.S Vad har du för rolex?(Grymt klock intresserad)
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
stormdk: antar du menar PCM II. Denna kom isf inte förrän till årsmodell 2003. Har nämligen en sådan själv alltså -03:a. :)
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
ups Goldcom. my bad.. du har ret..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
berlin, jag skulle tippa runt/strax över 500ingen om det ska vara en cab i toppskick med de milen.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Rolex> hängde vissa av fabrfelen på motorn med på första 02orna?
polaren har en 02 facelift, där motorn byttes av porsche på garanti vid 4k mil, man blir ju lite svettig när man tänker på de.
inget skoj om det händer igen vid 8k mil, menar jag..
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
köp bilen med Porsche begagnadgaranti så är det fixat å klart, gäller även Internationellt, upp till 8 år gammal och kan förnyas varje år

kan tilläggas att 996 mk2 har problem med RMS, det är generellt problem med alla 996 motorer, mer eller mindre
jag hade inga större problem med min '00 996 mk1 motor, RMS byte vid 9k mil på garanti

"don't imitate, innovate!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.