AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.581

Z4M coupe 06 eller 07

t-quick
Planerar att köpa en z4m coupé inom ett par månader och undrar vad som skiljer dom olika årsmodellerna åt.

tacksam för svar.

mvh.
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Snabb fråga bara, ska du ha den som vinterbil?

Det ska inte skilja någonting mellan dom (rätta mig om jag har fel) förutom att 07 möjlilgtvis har gått mindre ;)
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
07, har ju kvar garantin.
Även jag funderar på detta, står dock inför ett köp av en roadster och inte en coupé. Undrar vad som skiljer årsmodellerna 06, 07 och 08 åt mer än garantier etc. - det jag är ute efter rör alltså eventuella uppdateringar, nya färger/utrustningsalternativ osv. Tycker att det någonstans borde finnas listat vad som skiljer årsmodellerna åt.
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Jag äger en Z4M Coupé och så vitt jag vet så är det inga skillnader mellan 06, 07 och 08.

---
Nima
Länk
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Om jag inte helt ute och cyklar så blev det en "update" från och med -05 modellerna. Så 05 - 08 är det ingen skillnad på.
Mjo, men M-versionerna fanns inte innan faceliften så det kvittar. Frågan är vad som hände mellan årsmodellerna 06, 07 och 08.
Jag har forskat fram att det är endast färgerna som skiljer, steelgrey ersattes tex av spacegrey om jag minns namnet rätt.
Om det stämmer så är det såklart goda nyheter. Samtidigt finns risken alltid att små förändringar genomförts, som t. ex Z4 vs. komfortstängning av passagerarsidans ruta. Denna typ av uppdateringar är det jag är ute efter då större uppdateringar i stil med facelift är något som knappast går ens den blinde förbi. Det enklaste är såklart att köpa en så ny bil som möjligt, men med Z4 M Roadster är det lite svårt då begagnatutbudet är snålt här i Sverige samtidigt som bilen inte tillverkas längre. Men den som väntar på något gott...förhoppningsvis dyker det upp ett par ex till närmare vinterhalvåret - då jäklar :)
Update av "vanliga" Z4 är from årsmodell 2006
Jo, men det är som sagt inget som berör Z4 M plus att det som kom 2006 var en mer omfattande uppdatering i form av facelift. Dessförinnan hade ett par andra puckar förändrats mellan årsmodellerna men det är svårt OT.

Sedermera kvarstår frågan om vad som på detaljnivå skiljer Z4 M av årsmodell 06, 07 och 08 (existerar det ens en officiell årsmodell 08?). Har för avsikt att vid nästa besök hos BMW-handlaren fråga om detta men mina förhoppningar om ett vettigt svar ligger under grundvattennivån. Jag befarar att det hela slutar med att det blir till att inhandla en så sen bil som möjligt. Hur som helst lär det bli en hyfsad nyans efter knappt fem och ett halvt års Z4-ägande då en hel del hänt under åren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.