|
|
|
|---|---|
|
Ska byta stötdämpare bak på min 323 ci -00 e46. Har haft ett klonkande i bakvagnen, tex när man kört över brunnslock, ojämnheter. Har haft bilen på verkstad och utfört diverse lackjobb, och bad dom kolla upp missljudet o lokalisera det. På verkstaden, efter dem kollat upp vad det var som klonkade i bakvagnen, så meddelade dem att de var typ infästningen ovan stötdämparen som var slut. Förmannen sa att det var liknande på volvo 850, varav dom också har problem med att det blir utnött. Satt o kikade på RealOEMs sida och klickade fram detta: Länk någon som kan säga om jag hittat rätt skärning, vad som ja ska beställa nytt, var ja kan beställa det och ungefärligt pris ? även var jag hittar stötdämpare till bra pris, tyvärr är man ej ekonomiskt oberoende ... tack på förhand | |
|
har beställt detaljer för att få bort klonkandet, fjäderbenslager. men är i funderingarna om ja ska köpa gas eller olje dämpare, båda av märket Sachs men priset skiljer, gas - 795kr /st , olje - 640kr /st. bmw i gävle tar ca 2500kr för 2st stötdämpare, orginal reservdel. finns snål modell att beställa från tyska ebay gasdämpare för 29 € + frakt 9 € men de alternativet känns som grisen i säcken.. vad ska man välja för komfortens skull? har 205/55 R16 fram och 225/50 R16 bak, orginal hög, ej m-pkt. gas- eller olje dämpare tack på förhand :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.